Zobacz jak buduje się Ducati Multistradę 1200 krok po kroku
Piotr Jędrzejak
6 marca 2015

Najnowsze video od Ducati raczej nie spowoduje u Was szokującego zastrzyku adrenaliny, ale jeżeli chociaż trochę lubicie pogrzebać przy swoich motocyklach, to będziecie jak zahipnotyzowani!

Ducati stworzyło video z linii produkcyjnej swojego flagowego sportowego turystyka, Multistrady 1200 2015. Niby nic ciekawego, bo w sumie to tylko kilku gości przykręcających kilka różnych śrubek za pomącą mniej lub bardziej fikuśnych narzędzi. A jednak przez 7 minut filmu wpatrywaliśmy się w monitor jakby właśnie nadawano przekaz na żywo z otwarcia Biedronki w Radomiu.

Zwróćcie uwagę na przykład na to, ile czasu antenowego poświęcono samemu silnikowi. To nie tylko dlatego, że jest sercem Multistrady, ale ponieważ Ducati buduje silniki samodzielnie, a nie wyłącznie składa na linii, bazując na produktach dostarczonych przez podwykonawców. P.S.: W 12 sekundzie widzicie koła zębate stanowiące nowość w Ducati, czyli zmienne fazy rozrządu DVT (ich działanie szerzej opisywaliśmy tutaj).

Oglądając to video zastanówcie się też nad czymś, co nie zawsze jest oczywiste. Zaprojektowanie motocykla to nie tylko stworzenie mocnego silnika, sztywnej ramy, dopasowanie do tego fajnego zawieszenia od Sachsa czy Ohlinsa i przykręcenie komputera gdzieś, gdzie zostało wolne miejsce. To też ogrom roboczogodzin poświęconych na odpowiednie poukładanie wszystkich klocków Lego i opracowanie odpowiedniego planu na poskładanie wszystkiego w optymalny sposób. „Najpierw przykręcić wahacz, czy ramę? W którym momencie zamontować airbox? Puścić kable górą, czy dołem?”

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły