USA: kampania bezpieczeństwa, która uczy – tak to się robi
Piotr Jędrzejak
17 grudnia 2014

Może i 10 mniej ratuje życie, ale gdybyśmy mieli wybierać, to ta kampania mogłaby być pokazywana na każdym kursie na prawko!

Na pewno pamiętacie jedną z najbardziej dobitnych kampanii bezpieczeństwa, w której jeden kierowca przekracza prędkość, drugi wyjeżdża z podporządkowanej, a czas się na chwilę zatrzymuje. Jeżeli nie wiecie o co chodzi, musicie nadrobić zaległości.

Teraz w sieci pojawiła się podobna kampania. Tym razem powstała ona ze środków amerykańskiego stanu Waszyngton, w ramach Waszyngtońskiego Programu Bezpieczeństwa na Motocyklach. Młody kierowca dość nierozważnie prowadzi swój sportowy samochód, zajeżdżając drogę motocykliście. Wtedy zatrzymuje się czas. W odróżnieniu od wspomnianej wyżej kampanii z Nowej Zelandii, tutaj jest jeszcze element edukacyjny. Motocyklista tłumaczy kierowcy, dlaczego jednoślady na drodze powinno traktować się inaczej, co niestety dla wielu nie jest takie oczywiste. Hasło kampanii brzmi „Motocykliści są bezbronni, daj im więcej miejsca, patrz dwa razy, oszczędź życie”.

Tak się właśnie robi edukacyjne kampanie bezpieczeństwa. Według nas, ten film może być odtwarzany na każdym kursie na prawko.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły