USA: kampania bezpieczeństwa, która uczy – tak to się robi

- Piotr Jędrzejak

Może i 10 mniej ratuje życie, ale gdybyśmy mieli wybierać, to ta kampania mogłaby być pokazywana na każdym kursie na prawko!

Na pewno pamiętacie jedną z najbardziej dobitnych kampanii bezpieczeństwa, w której jeden kierowca przekracza prędkość, drugi wyjeżdża z podporządkowanej, a czas się na chwilę zatrzymuje. Jeżeli nie wiecie o co chodzi, musicie nadrobić zaległości.

Teraz w sieci pojawiła się podobna kampania. Tym razem powstała ona ze środków amerykańskiego stanu Waszyngton, w ramach Waszyngtońskiego Programu Bezpieczeństwa na Motocyklach. Młody kierowca dość nierozważnie prowadzi swój sportowy samochód, zajeżdżając drogę motocykliście. Wtedy zatrzymuje się czas. W odróżnieniu od wspomnianej wyżej kampanii z Nowej Zelandii, tutaj jest jeszcze element edukacyjny. Motocyklista tłumaczy kierowcy, dlaczego jednoślady na drodze powinno traktować się inaczej, co niestety dla wielu nie jest takie oczywiste. Hasło kampanii brzmi „Motocykliści są bezbronni, daj im więcej miejsca, patrz dwa razy, oszczędź życie”.

Tak się właśnie robi edukacyjne kampanie bezpieczeństwa. Według nas, ten film może być odtwarzany na każdym kursie na prawko.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl