Spektakularny backflip na starcie do 1/4 mili

- Piotr Jędrzejak

„To nie jest to, co motocykl powinien robić.”

Kwinana – może brzmi śmiesznie, ale właśnie w tym australijskim mieście, na torze Perth Motorplex wydarzył się najbardziej spektakularny start drag bike’a do wyścigu na 1/4 mili.

Brett Ghedina na turbodoładowanej Hondzie miał zamiar pobić swój poprzedni czas 7.94 sek. Stanął na starcie, wszystko działo się tak jak zwykle. Zapaliło się zielone światło, Brett rusza i BOOM! Sam wylatuje w powietrze, a jego motocykl zalicza widowiskowego backflipa.

Na szczęście Brett wyszedł z tego jedynie z obitym kolanem. Przy okazji nie należy do gości, którzy użalaliby się nad sobą – chwilę później, rozmawiając z komentatorem i oglądając swój nieudany start na telebimie, mówi do mikrofonu: „To nie jest to, co motocykl powinien robić.” Po chwili dodaje: „On nigdy nie zrobił niczego podobnego i mam nadzieję, że w przyszłości już tego nie zrobi. Mamy zamiar albo go naprawić, albo zbudować nowy, jeszcze nie wiem.”

Po powrocie do warsztatu, przeanalizowaniu wypadku i jego przyczyn, Brett napisał na facebooku, że wszystko zaczęło się w pierwszej rundzie eliminacyjnej. Wtedy doszło do usterki związanej z wiązką kontrolera doładowania. Wtedy myślał, że skutkiem będzie jedynie mocniejsze otwarcie zaworu wastegate, czyli zmniejszenie poziomu doładowania. Niestety efekt był dokładnie odwrotny i turbosprężarka zaaplikowała maksymalne doładowanie zdecydowanie zbyt wcześnie. „Reszta nastąpiła w milisekundach.”

O ile Brett ma tylko obite kolano, to jego Honda oberwała znacznie bardziej. Niektóre części będzie można z niej odzyskać, ale jest zbyt wiele kosztowych podzespołów, które wymagają odbudowania lub wymiany. A skoro ten motocykl ma już 15 lat i był przebudowywany już 3-krotnie, nadszedł czas zainwestować w nowszy model. „Oczywiście w Hondę!”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl