Rossi finiszuje osiemnasty w Ferrari GT3

- Piotr Jędrzejak

Miniony weekend zleciał dla Rossiego w klimacie samochodowych wyścigów endurance.

Valentino wraz ze swoim najlepszym przyjacielem Alessio 'Uccio’ Salucci, wystartowali w wyścigach Blancpain Endurance Series, tym razem na torze Monza. Samochód jakim jeździli, to Ferrari 458 Italia w specyfikacji GT3. Rossi zakwalifikował się na 10. pozycji spośród 55 startujących i w pierwszej części wyścigu, kiedy to on prowadził, zdołał przedostać się o jedno oczko wyżej. Gdy zamienił się z Uccio, ten uczestniczył w kolizji i w efekcie spadł na 29. pozycję. Gdy Rossi wrócił za kółko, mocno przycisnął i teamowi udało się finiszować jako 18. załoga (9. w klasie Pro-Am).

Jak powiedział Rossi o swojej przygodzie z Endurance: „To jedna z moich wielkich pasji, ponieważ gdy dorastałem z Graziano, on ścigał się w rajdach i zawsze zabierał mnie do samochodu rajdowego. Dla mnie jednak i może też dla mojej przyszłości ciekawsze są wyścigi na torze, ponieważ tutaj mam więcej doświadczenia i jest to bardziej podobne do MotoGP. Rajdy to coś innego. Na torze ważne są trajektorie, hamowania, rytm. Rajd to bardziej kontrola auta na szutrze, slajdy i 100-procentowe zrozumienie pilota. Tutaj ścigam się sam i uważam, że dla mnie to łatwiejsze.”

Osiemnaste miejsce to bardzo dobry wynik. W endurance Rossi startował dopiero drugi raz, a z powodu obfitego deszczu i często pojawiającego się samochodu bezpieczeństwa, był to bardzo trudny wyścig. Można się spodziewać, że jeszcze zobaczymy Doctora na czterech kołach. Tym bardziej, że w dzisiejszej wypowiedzi dla Gazzetta dello Sport powiedział, że „wyścig był najlepszym lekarstwem” na jego niezadowolenie z GP Kataru. Przy okazji też, Valentino kilkakrotnie zdementował plotki o rozstaniu z Ducati.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl