Uważasz, że Yamaha FZ1 ze swoją mocą 147 KM jest zdecydowanie zbyt słaba?
Mr. Helmut ze Szwecji uważał podobnie, dlatego w swoim egzemplarzu zamontował układ turbo. Po długim czasie dopracowywania i strojenia swojej szatańskiej konstrukcji, w końcu osiągnął punkt, który go zadowala. FZ1 Turbo wypluła na hamowni 290 KM na tylnym kole (czyli 315 KM na silniku, tak jak podają producenci motocykli) oraz 206 Nm momentu obrotowego na kole. Warto dodać, że przebieg mocy na wykresie z hamowni również wygląda całkiem satysfakcjonująco. Do tego, jak widzicie na zdjęciu obok, na pierwszy rzut oka wszystko wygląda bardzo normalnie…
Wiemy, że nie chcecie dłużej czekać, więc dajemy Wam to, co mamy:
Posłuchajcie też, jak ten sprzęt brzmi na hamowni:
Tak wyglądała trochę nieudana próba startu na 1/4 mili:
Zanim zadacie to pytanie, odpowiadamy, że tak! Mr. Helmut przejechał na tym zestawie już 16000 kilometrów, sprawdził swoją konstrukcję w boju i jeżeli bardzo mu zazdrościcie, możecie go poprosić o taki sam turbo-kit do swojej FZ1.
Zainteresowanych całym projektem i jego przebiegiem odsyłamy do tematu na forum.