Nowa Yamaha za 1700 złotych?
Piotr Jędrzejak
29 czerwca 2012

Nie bójcie się, nie będziecie musieli tym jeździć. Chodzi o nowy motocykl przeznaczony na rynek indyjski.

Nowy, salonowy sprzęt za cenę wcale nie najdroższego kasku może brzmieć całkiem zabawnie, ale fakty są niezaprzeczalne – Indie to drugi w kolejności rynek na świecie, biorąc pod ilość sprzedanych motocykli. Aktualnie 1 z 25 Hindusów jeździ własnym jednośladem, co jest wynikiem o 12% lepszym, niż rok wcześniej. 70% sprzedanych motocykli mieści się w zakresie pojemności 100 – 125 ccm, więc nic dziwnego, że Yamaha chce ugryźć jeszcze jeden kawałek tego ogromnego tortu, szczególnie biorąc pod uwagę aktualną sytuację w Europie…

W roku 2011 Yamaha sprzedała w Indiach około 520 000 motocykli, a ogółem w Indiach z salonów wyjechało sporo ponad 10 milionów sztuk. W sezonie 2012 Japończycy chcą zwiększyć tą liczbę do 640 000, aby docelowo mieć 10-procentowy udział w rynku. Temu właśnie ma służyć strategia Yamahy, zaczynająca się od nowego modelu za około 1700 złotych.

Aktualnie w ofercie producenta z Japonii są dwa motocykle najpopularniejszej klasy – Crux oraz YBR kosztujące odpowiednio 2150 zł oraz 2580 zł. Dla przykładu najsilniejsza marka motocykli w Indiach, Hero MotorCorp ma sześć sprzętów w tej kategorii.

W wywiadzie dla Wall Street Journal, szef oddziału Yamahy w Indiach, Hiroyuki Suzuki powiedział:

„Do tej pory jesteśmy zadowoleni z naszych motocykli premium w Indiach, a teraz uważamy, że nadszedł czas aby pozyskać jeszcze większą część rynku, na którym sprzedaż jest tak wysoka.”

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły