Przejeżdżasz dwukrotnie przez to samo miejsce w ciągu sześciu godzin? Zostaniesz ukarany.
The Snake, „Wąż” jest legendarnym, górskim odcinkiem drogi znajdującym się nieopodal, na północ od Los Angeles. Motocykliści oraz pasjonaci motoryzacji z rejonu LA właśnie tam spędzają weekendy. Kilkukilometrowy odcinek drogi wije się na zboczu góry, pomiędzy skałami. Całkiem niezły asfalt, fenomenalne widoki oraz świetne zakręty to świetny przepis na wypalenie kilku zbiorników paliwa na raz. Do tego doliczyć trzeba niepowtarzalną, motoryzacyjną atmosferę na parkingach…
Ostatnio jednak The Snake przechodzi ciężkie czasy. W listopadzie przez Kalifornię przetoczyły się dramatyczne pożary, wiele osób straciło życie, jeszcze więcej straciło dach nad głową. Spaliło się wszystko. Trasa też była zniszczona, ale dwa miesiące później motocykle już po niej jeździły.
W minionych tygodniach trasę Mulholland zamknięto dla ruchu. Powodem były ogromne opady deszczu oraz osuwiska błotne i skalne. Teraz trasa jest brudna, ale przejezdna.
Kilka dni temu pojawiły się jednak niepokojące znaki drogowe. Stanęły one dokładnie na początku oraz na końcu krętej sekcji The Snake. „No Cruising”, czyli zakaz przejażdżek. Poprzez cruising rozumiany jest „dwukrotny przejazd przez to samo miejsce w ciągu sześciu godzin.”
Dokładne brzenie ustawy regulującej „no cruising” przeczytacie poniżej. Chodzi o to, aby ukrócić przejazdy po The Snake. Funkcjonariusze najpierw wystosują pouczenie, a później kierowca/pasażer otrzymają mandat.
Powiedzieć, że motocykliści i fani motoryzacji są oburzeni, to zdecydowanie łagodne określenie sytuacji. Kalifornii nadawany jest komunistyczny przydomek „Commiefornia”, a ponadto pojawiają się opinie, że zakaz przeczy konstytucji oraz wolności. Ani trochę nie dziwimy się złości motocyklistów. W końcu The Snake to legendarne miejsce.
Póki co powody ustawienia znaku nie są jasne. Być może jest to jedynie zakaz ustawiony tymczasowo, aby ograniczyć ruch na The Snake, gdy jezdnia jest zabrudzona od osuwisk błotnych, a w okolicy trwają prace rewitalizacyjne. A może to próba ograniczenia hałasu emitowanego przez motocykle i samochody w weekendy… Tak czy inaczej liczymy, że zakaz się nie utrzyma.
Ustawa regulująca „no cruising” w Kalifornii:
§ 15.78.010. Cruising prohibited
Latest version.A. The ranking peace officer on duty within any area affected by traffic congestion may, having determined that such area is so affected, establish one or more traffic control points at or near such area to regulate cruising. Cruising is defined to mean the driving of a motor vehicle two or more times within a six-hour period, in a particular direction, past a traffic control point so established on a portion of any street identified as subject to cruising controls by signs posted at the beginning and end of the controlled roadway that briefly and clearly state the appropriate provisions of this section and Section 21100(k) of the Vehicle Code, and after the operator of the vehicle, either as the operator or passenger therein, has been given the notice specified in this section. The ranking peace officer on duty within, or near, the area affected by traffic congestion, or his designee, shall be empowered to post the signs required by this section.
B. Any person, who, as the operator of, or a passenger in, a motor vehicle driven in a particular direction, past any traffic control point established by the ranking peace officer on duty within the affected area, on a portion of any street identified as subject to cruising controls as specified in subsection A, may be given written notice that further driving past the control point, in violation of subsection C, hereof, will be a violation of this section.
C. No person, having driven a motor vehicle, or, having been a passenger in a motor vehicle driven, past a traffic control point established pursuant to this section and having received written notice that further driving past the traffic control point will constitute a violation of this section, shall drive past the control point within the period while cruising controls are in effect. Each successive trip past the traffic control point shall constitute a separate violation of this section, and no additional notice shall be required prior to issuance of a second or subsequent citation, or arrest.
D. This section shall not apply to:
1. Any author