Rynek trójkołowych motocykli – o ile można je motocyklami nazwać – ma nowy pojazd koncepcyjny.
Prototyp jest dziełem Luciano Marabese, członka zespołu , który pomógł stworzyć skuter MP3, czterokołowiec Yamaha Tesseract oraz pierwsze maszyny Quadro. Różnicą pomiędzy dotychczasowymi projektami, a nowym jest to, że dwa przednie koła nie są już zamocowane obok siebie, ale jedno za drugim.
Zamysłem jest zwiększenie bezpieczeństwa w stosunku do tradycyjnego dwukołowego pojazdu przy jednoczesnym zachowaniu praktyczności – trójkołowe pojazdy z dwoma kołami obok siebie są szerokie i nie mają takich możliwości w korkach jak zwykły skuter. Przednie koła zapewniają większą stabilność i komfort podczas jazdy po nierównościach.
Riccardo Marabese, brat pomysłodawcy projektu tak opowiada o pracach nad rozwojem Blade Bike’a: „Prototyp miał koła 10-calowe, a teraz wypróbowaliśmy także koła 12-calowe. Obecnie używamy silnika o pojemności 300 cm3, ale naszym zdaniem może on pomieścić również dwucylindrowy silnik 500 lub 550. Sposób ułożenia przednich kół w złożeniu sprawia, że pojazd jest super stabilny.”