Oto homologowana wersja niehomologowanej odmiany motocykla homologowanego. Tak.
BMW S1000RR to motocykl bardzo sportowy. Niemcy jednak poszli po bandzie i na jego bazie w 2017 roku zbudowali model HP4 Race. Jest okrutnie karbonowy, waży 146 kg bez paliwa i z litrowego silnika wyciska 215 KM mocy. Krótko mówiąc, jest dobrze wypasiony. Jego produkcja ograniczona została do liczby 750 sztuk, a ceny nawet nie chcecie znać (no dobra, jakieś 350 000 zł).
HP4 Race jest oczywiście motocyklem stricte wyścigowym. Nie ma żadnego podzespołu niezbędnego do uzyskania homologacji. Jednak w internecie, na Redditcie pokazało się nagranie (prawdopodobnie z Eicmy), na którym widzimy HP4 Race przerobione na użytek drogowy. Nie wiadomo, jaka firma tego dokonała, ale oto przed Wami homologowana wersja niehomologowanej odmiany motocykla homologowanego. Problemem może być fakt, że interwały serwisowe silnika czy zawieszenia w takim motocyklu są dramatycznie krótkie. No ale jeżeli ktoś kupuje motocykl wyścigowy za 350 tysięcy, a później przerabia go na drogę…
Wśród modyfikacji znalazło się:
– przednie reflektor w centralnym wlocie powietrza
– lusterka wsteczne na końcówkach kierownicy
– stopka boczna
– mocowanie tablicy rejestracyjnej
– kierunkowskazy i oświetlenie tylne
– immobilizer
– zapłon bezkluczykowy
– klakson
– dodatkowa wiązka kabli
– homologowany układ wydechowy
– ECU zaprogramowany na drogę
– zmodyfikowane zegary
– drogowe opony
– odblaski boczne