Dwa silniki Triumpha Rocket III, ponad 1000 KM i rekord prędkości 640 km/h

- Piotr Jędrzejak

Triumph America postanowił pójść na grubo i ustanowić nowy rekord prędkości.

Marka Triumph miała w posiadaniu tytuł „najszybszego motocykla świata” przez bardzo długi czas, od 1955 do 1970 roku, z przerwą jedynie na 33 dni. Ostatni streamliner Triumpha ustanawiający rekord pojechał 395 km/h. Aktualnie poprzeczka jest już zawieszona trochę wyżej, bo na poziomie 606 km/h.

Amerykański oddział Triumpha postanowił jednak, że marka musi odzyskać swoją pozycję. W porozumieniu z Castrolem (i prawdopodobnie ekipą najbardziej dzikich inżynierów) stworzyli więc karbonową rakietę na kołach. Ma 7,8 metra długości, 61 cm wysokości i 91 cm szerokości, ale technicznie wciąż jest motocyklem – ma dwa koła i jest napędzane „zwykłym” silnikiem. No właśnie, uwaga, teraz najlepsze: za napęd odpowiadają dwa trzycylindrowe silniki z Rocket III o łącznej pojemności 2970 ccm, zasila je metanol, a wspomagane są przez chłodzone cieczą turbosprężarki. Produkowana przez nie moc przy 9000 obr/min przekracza 1000 KM, a moment obrotowy to ponad 680 Nm. Próba odbywała się będzie oczywiście nie na asfalcie, ale na zdecydowanie trudniejszej nawierzchni sławnego jeziora Bonneville. Jeżeli chcieliście dowód na to, że Triumph ma w sobie pierwiastek szaleństwa, to macie.

Śmiałkiem (lub jak kto woli szaleńcem, którego rozmiar przyrodzenia przekracza własny wzrost) zdecydowanym na przekroczenie bariery 400 mph (czyli 644 km/h) karbonowej rakiecie napędzanej piekielnymi silnikami jest Jason DiSalvo. Ten 29-letni Amerykanin ma na koncie sporo motocyklowych zwycięstw, w tym kilka startów w różnych klasach MotoGP: 125, 250 i Moto2. Kolejnym „wariatem-furiatem” celującym w tym roku w barierę 400 mph jest… James Toseland, były mistrz WSBK!

http://www.youtube.com/watch?v=qt7GQx1Uibo

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl