Das Krad jest, bardzo krótko mówiąc, motocyklem z samochodowym silnikiem Volkswagena Garbusa, przy okazji posiadającym boczny wózek. Na pomysł zbudowania czegoś takiego wpadł pewien facet z Finlandii i po 200 godzinach samodzielnej pracy, sprostał wyzwaniu. Jesteście ciekawi, co w ogóle oznacza słowo Krad? Jest to skrócona forma nazywania motocykli w języku niemieckiej armii.
Krad budzi uśmiech u ludzi pytających, co to jest. Niektórzy nawet twierdzą, że to nie ma prawa istnieć. Przesłanie jest jednak proste. Nie ważne co to jest: pasja, wyzwanie, czy marzenie. Po prostu zacznij to robić i sprawdź, co się stanie.
Kilkanaście dni po publikacji tego filmu napisał do nas twórca motocykla, zdradzając kilka szczegółów technicznych. Oto one:
Rama pochodzi z Suzuki GSX 1100E z 1981 roku, ale została wydłużona o około 500 mm rurami bezszwowymi. Części tylnej sekcji ramy pomocniczej pochodzą z Harley-Davidsona FX z 1977 r, a wahacz został pożyczony od HD Electra Glide z późnych lat ’70. Wcześniej został poszerzony o 87 mm.
Silnik pochodzi z Volkswagena Garbusa, Typ 1, rok 1972, pojemność 1285 ccm. Oczywiście poczynionych zostało trochę modyfikacji, w tym 2 gaźniki Double Dell´Orto 40 mm. Skrzynia biegów to również VW Typ 1 IRS (Super Beetle) z kilkoma modyfikacjami.
Zbiornik paliwa wykonany został własnoręcznie, a siedzenie pochodzi od HD Cross Bones. Przednie zawieszenie, aluminiowe koła i hamulce tarczowe to oryginały Suzuki z 1981 roku. Opony są w rozmiarach 3,50-19 oraz 4,50-17. Tylny błotnik również pożyczony został z HD, tym razem model Panhead z 1958 r.
Wózek boczny wyprodukowany został kiedyś w ZSRR, a model nazywa się Sputnik. Jego rama została wydłużona o 275 mm. Koło jest oryginalne, szprychowe, z hamulcem bębnowym i oponą 3,50-18.