Czy Ducati zacznie produkować małe pojemności wraz z indyjskim Hero MotoCorp?

- Piotr Jędrzejak

Motocykle o małych pojemnościach od Ducati.. Plotki na ten temat kręcą się po świecie od dawna, a teraz zataczają swoje kolejne koło. Jak twierdzi IndianAutoBlog.com, tym razem scenariusz jest prawdopodobny.

Ducati pozostaje jednym z niewielu wiodących producentów, który wciąż nie dołączył do mody na motocykle dla początkujących lub dla krajów rozwijających się. Chodzi o motocykle poniżej 400 ccm, które zazwyczaj charakteryzują się niską ceną i produkcją w Azji. Włosi mają wprawdzie Scramblera Sixty2 zmniejszonego do 400 ccm, ale to się nie liczy. Czy teraz sytuacja zmieni się wraz z Hero MotoCorp?

Hindusi z Hero MotoCorp mają na swoim koncie ogromną współpracę z Hondą, podobno mieli współpracować z Harley-Davidsonem oraz chcieli wykupić Ducati, mieli (i teraz znowu mają) też sporo wspólnego z Buellem. Z tych i kilku innych powodów Hero MotoCrop jest największym producentem motocykli w Indiach. Współpraca z Ducati miałaby wyglądać tak, że Włosi zajmują się designem oraz rozwojem w dziale R&D, a Hindusi produkują gotowy motocykl. Czyli identycznie, jak w przypadku współpracy KTM-Bajaj czy BMW Motorrad-TVS.

Dla Hero MotoCorp z pewnością byłaby to okazja do wejścia na prestiżowy rynek dużych motocykli, ale czy Ducati w ogóle tego chce? Mniejsze, tańsze motocykle nie do końca wpisują się w obecną, prestiżową strategię Ducati.

Jedno jest pewne – Ducati albo się zmieni aby zapewniać wzrost, albo zostanie sprzedane przez grupę VW. Być może nowe, małe motocykle świetnie wpiszą się w propozycję strategii zaprezentowaną ostatnio przez szefa koncernu VW, czyli „Ducati jako firma multi-brandowa”?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl