Motocykle o małych pojemnościach od Ducati.. Plotki na ten temat kręcą się po świecie od dawna, a teraz zataczają swoje kolejne koło. Jak twierdzi IndianAutoBlog.com, tym razem scenariusz jest prawdopodobny.
Ducati pozostaje jednym z niewielu wiodących producentów, który wciąż nie dołączył do mody na motocykle dla początkujących lub dla krajów rozwijających się. Chodzi o motocykle poniżej 400 ccm, które zazwyczaj charakteryzują się niską ceną i produkcją w Azji. Włosi mają wprawdzie Scramblera Sixty2 zmniejszonego do 400 ccm, ale to się nie liczy. Czy teraz sytuacja zmieni się wraz z Hero MotoCorp?
Hindusi z Hero MotoCorp mają na swoim koncie ogromną współpracę z Hondą, podobno mieli współpracować z Harley-Davidsonem oraz chcieli wykupić Ducati, mieli (i teraz znowu mają) też sporo wspólnego z Buellem. Z tych i kilku innych powodów Hero MotoCrop jest największym producentem motocykli w Indiach. Współpraca z Ducati miałaby wyglądać tak, że Włosi zajmują się designem oraz rozwojem w dziale R&D, a Hindusi produkują gotowy motocykl. Czyli identycznie, jak w przypadku współpracy KTM-Bajaj czy BMW Motorrad-TVS.
Dla Hero MotoCorp z pewnością byłaby to okazja do wejścia na prestiżowy rynek dużych motocykli, ale czy Ducati w ogóle tego chce? Mniejsze, tańsze motocykle nie do końca wpisują się w obecną, prestiżową strategię Ducati.
Jedno jest pewne – Ducati albo się zmieni aby zapewniać wzrost, albo zostanie sprzedane przez grupę VW. Być może nowe, małe motocykle świetnie wpiszą się w propozycję strategii zaprezentowaną ostatnio przez szefa koncernu VW, czyli „Ducati jako firma multi-brandowa”?