Coraz mniej przestępstw i kradzieży jednośladów w Londynie. Policja: „taktyka kontaktu” i inne środki bezpieczeństwa działają!

- Piotr Jędrzejak

Brytyjską skalę dramatu związanego z ogromną liczbą kradzieży motocykli i wszelkich przestępstw na jednośladach na szczęście udaje się zmniejszać.

Pod koniec 2018 roku policja w Londynie wprowadziła w życie nową taktykę walki z przestępcami na motocyklach i skuterach, która była częścią „Operacji Venice”. Chodziło o przysłowiowy brak litości w „taktyce kontaktu”. Jeżeli policjant w radiowozie widział taką bezpieczną możliwość, miał taranować przestępcę na jednośladzie – nawet, jeżeli ten jedzie bez kasku.

Teraz policja informuje, że taktyka przynosi bardzo pozytywne efekty, co widać w statystykach. W roku 2019, do końca lipca zarejestrowano ogromny spadek liczby przestępstw związanych lub popełnianych zza kierownicy motoroweru czy skutera. Liczba spadła o ponad połowę, z 20 973 do 9 723 przestępstw.

policja londyn taranowanie przestępcow

Wynik ten z pewnością związany jest z prowadzoną równolegle kampanią „Lock, Chain & Cover”, w której policja zachęca do skrupulatnego zabezpieczania swojego jednośladu.
Lock – użyj blokady kierownicy oraz załóż blokadę na tarczę lub grip locka na manetkę.
Chain – łańcuchem przypnij tylne koło do kotwy lub innego elementu stałego.
Cover – nakryj motocykl pokrowcem, co ograniczy dostęp do motocykla, ale przede wszystkim utrudni złodziejom wybór celu kradzieży.

Między innymi dzięki kampanii „Lock, Chain & Cover”, liczba skradzionych jednośladów w roku 2019 do końca lipca spadła o 22,4% z 11 395 do 8 847.

Efekty są ze sobą połączone, ponieważ im mniej skradzionych jednośladów, tym mniej jednośladów używanych do przestępstw.

„Świetnie widzieć, że liczba skradzionych jednośladów oraz liczba jednośladów w przestępstwach zostały tak mocno zredukowane” – powiedział Jim Corbett, Główny Inspektor z Operacji Venice. „Jednak nie osiadamy na laurach i wiemy, że potrzeba więcej pracy, aby efekt został pogłębiony. 

Ludzie wciąż używają zbyt mało zabezpieczeń, często stosując wyłącznie blokadę kierownicy, dlatego znowu ruszamy z kampanią 'Lock, Chain & Cover’. Dodatkowe zabezpieczenia zmniejszają szansę na kradzież motocykla.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl