Mimo silniej konkurencji, to Bridgestone jest najcenniejszym producentem opon!
Informacja prasowa
Według najnowszych badań ekspertów ds. wyceny marki i marketingu z Brand Finance – Bridgestone jest najbardziej wartościową na świecie marką opon. Wyniki najnowszego rankingu Global 500 BrandFinance® pokazują, że pomimo wzrostu Michelin (marka obecnie wyceniana na 4,36 miliardów USD), Bridgestone utrzymuje swoją pozycję najbardziej wartościowej marki opon na świecie. Wyprzedza on swego francuskiego rywala o ponad 100 mln USD, przy wartości marki na poziomie 4,45 miliarda dolarów.
Najbardziej wartościowe marki opon na świecie:
Dyrektor Generalny Brand Finance David Haigh powiedział: „Prognozuje się, że do roku 2015 rynek opon będzie rosnąć o 5% w skali roku, w związku z czym konkurencja coraz bardziej się zaostrza. W tym jednym z najbardziej opartych na marce sektorze przemysłu producenci wydają miliony dolarów na sponsoring, reklamę i działania promocyjne w celu zdobycia udziałów w rynku, w szczególności w regionie Azji i Pacyfiku, który stanowi połowę światowego rynku opon.”
Z myślą o wzroście na terenie Azji, firma Bridgestone zwróciła swą uwagę na Indie, gdzie właśnie otworzyła w Pune nową fabrykę, której potencjał produkcyjny w tym roku jest na poziomie 10.000 opon do samochodów osobowych dziennie.
Jednak liczy się nie tylko wzrost. Rozwój i ochrona marki są równie istotne. Chińska firma oponiarska Guangzhou Bolex produkowała i sprzedawała opony pod marką 'Gemstone’, korzystając z tej samej czcionki i kolorystyki, jaką stosuje w znaku towarowym Bridgestone. Wygrane powództwo o wielomilionowe odszkodowanie z tytułu naruszenia znaku towarowego Bridgestone na jednym z największych rynków firmy stanowi wyraz zaangażowania w ochronę swych praw własności intelektualnej i chęci utrzymania wartości marki na całym świecie.
Komentując te wyniki rzecznik Bridgestone powiedział: „Będąc marką globalną, Bridgestone odpowiada na potrzeby swych klientów na trzy sposoby: poprzez zobowiązywanie się do wytwarzania wysokiej jakości, światowej klasy produktów wykonywanych wyłącznie z odnawialnych lub możliwych do przetworzenia materiałów; poprzez redukcję emisji CO2 w skali całej organizacji oraz poprzez działanie w sposób zapewniający równowagę ze środowiskiem.”