Awaryjne hamowanie w zakręcie i highside w barierkę…

- Piotr Jędrzejak

Tego wypadku można było uniknąć!

Jak wynika z opisu filmu, tego dnia Goatfather (ciekawa ksywka, prawda?) jeździł ze znajomymi po krętych, górskich drogach. Na Kawasaki ZX-6R to czysta przyjemność. Na jednym ze zjazdów okazało się, że jest trochę ruchu ulicznego, który nie pozwala na szybką jazdę. Dlatego Goatfather zwolnił, zostawił sobie spory odstęp od poprzedzającego samochodu i jechał po prostu spokojnie. Niestety tuż za jednym z zakrętów wszyscy się zatrzymali, a gdy Goatfather to zauważył, ostro wcisnął hamulce. Niestety zareagował zbyt panicznie, zablokował tylne koło. Tył uciekł, on odpuścił hamulec, złapał highside’a i wystrzelił prosto w barierki…

https://youtu.be/CmMy7FoF_ho

Fortunnie nic mu się nie stało. To spore szczęście, bo wpadł pod barierkę na tyle głęboko, że aż zatrzymał się na niej kaskiem, a mógł też trafić w którąś z podpór. Wyszedł z tego cało, a skórzany kombinezon ocalił go przed obtarciami skóry.

Goatfather zastanawia się, dlaczego doszło do tego wypadku. „Nie jestem w 100% pewien, jakie czynniki spowodowały highside. Może to trochę zużyte opony, może odchylenie jezdni w tym zakręcie, może za dużo tylnego hamulca, może niestabilność motocykla przez moje ruchy?” W końcu Goatfather doszedł do wniosku, że wypadki zdarzają się nawet najlepszym w MotoGP.

My jednak mamy pewną teorię. Gdyby Goatfahter był w stanie zapanować nad uciekającym tyłem, do niczego by nie doszło i spokojnie udałoby mu się wyhamować. Wiemy to, ponieważ dokładnie tego uczymy się na MotoRmania Slajd Zone. Wypadek na powyższym filmie jest idealnym przykładem braku panowania nad motocyklem w stresujących sytuacjach. Na Slajd Zone uczymy się kontroli nad hamulcami i uślizgami, dzięki czemu w takich momentach podbramkowych, reakcja przestaje być paniczna, a zaczyna być kontrolowana i bezpieczna. Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdźcie szczegóły i czekamy na zapisy!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl