Dwa lata temu Bridgestone pokazał koncepcyjne opony „airless” dla samochodów i rowerów – podobno pracują nad wersją dla motocykli.
Nowe opony typu „airless” mogą udźwignąć do 2267 kg i są wykonane z tworzywa termoplastycznego pochodzącego z recyklingu, przekształconego w pajęczynową strukturę przypominającą wstęgę, która utrzymuje ciężar pojazdu. Nowe opony zostały już poddane intensywnemu procesowi testowemu i są całkowicie odporne na przebicie, a ponieważ nie wymagają pompowania, z czasem nigdy nie stracą ciśnienia.
Bridgestone twierdzi również, że około 90% strat energii na skutek oporu toczenia opon wynika z powtarzających się zmian kształtu toczącej się gumy. Upraszczając budowę opony bezpowietrzna konstrukcja minimalizuje jednocześnie straty energii. W rezultacie opony te mają taki sam poziom niskich oporów toczenia jak pneumatyczne energooszczędne opony Bridgestone Ecopia, co przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2.