2020 Triumph Tiger 900: rozbudowana gama modeli i wyposażenia.
Co wiemy? Moc nowej 900-tki, która w rzeczywistości ma 888cm3 pozostaje taka sama jak w Tigerze 800 ale zwiększono moment obrotowy. Nowa modułowa rama i przykręcana tylna rama pomocnicza są znacznie lżejsze niż poprzednio, a łączna oszczędność masy wynosi do 5 kg, w zależności od konkretnego modelu. Do wyboru jest pięć wersji w dwóch sektorach: drogowym-GT i terenowym – Rally.
Najbardziej wszechstronne są dwa modele Rally; 900 Rally i 900 Rally GT, które mają felgi szprychowe, podczas gdy wersje zorientowane na drogę to podstawowy model 900, a także GT i GT Pro -wszystkie na odlewanych kołach. Cała gama Tigerów korzysta z większego 20-litrowego zbiornika (w porównaniu z 19l wcześniej) i najnowszych zacisków Brembo Stylema. Wersja podstawowa jest również w opcji na A2 ( z mocą 47KM).
Nową ergonomię zawdzięczmy węższej kanapie i kierownicy umieszczonej 10 mm bliżej kierowcy- te zabiegi mają poprawić komfort na dłuższych trasach. Każdy model ma również dwie pozycje wysokości siedziska; 810 mm-830 mm w podstawowej wersji, GT i GT Pro, oraz 850 mm-870 mm w Rally i Rally Pro.
Wszystkie modele (poza opcją podstawową) mają nowy 7-calowy wyświetlacz TFT z funkcją łączności w modelach Pro oraz ulepszony pakiet elektroniki kontrolowany przez IMU ( mamy cornering- ABS) .
„Tygrys” otrzymał również ulepszone zawieszenie. Standardowa maszyna, GT i GT Pro, ma osprzęt Marzocchi z przodu i z tyłu (o skoku 180 mm przód i 170 mm tył) z różnymi poziomami regulacji. Amortyzacja GT Pro jest regulowana elektronicznie.
Rally i Rally Pro mają regulowane zawieszenie Showa z imponującym skokiem 240 mm z przodu i 230 mm z tyłu.
Motocykl oferuje również wiele trybów jazdy – wersja podstawowa tylko Rain i Road, ale pozostałe modele uzyskują do sześciu różnych map mocy i trakcji do wyboru. Modele Pro są również wyposażone w funkcję wspomagania zmiany biegów, monitorowanie ciśnienia w oponach, podgrzewane uchwyt oraz podgrzewany fotel kierowcy i pasażera.