Nowy Super Duke R jest poprawiony, ale nie są to zmiany, które odczujemy n ulicy.
No dobrze – co jest najważniejsze w nowym Super Duku R, i dlaczego będziemy musieli za niego zapłacić około 1000 euro więcej niż za poprzednika? Mamy przeprojektowaną ramę – szersze rury kratownicowej konstrukcji w połączeniu z cieńszymi ściankami pozwoliły zaoszczędzić 2kg ( poprzednia rama Super Duka była po prostu wspólnym elementem z 1190 Adventure). Wzorem 790 Duka nowy motocykl ma aluminiową ramę pomocniczą, a jednoramienny wahacz jest teraz dłuższy i poprowadzony o 5mm wyżej ( co ma poprawić właściwości trakcyjne). Zawieszenie to najnowsze dziecko WP o nazwie „Apex”, a za zatrzymanie odpowiedzialne są nowe zaciski Brembo Stylema. Silnik jest teraz wspomagany nowym systemem ram-air zaczynającym się przeprojektowanym wlotem airboxu pomiędzy ledowymi reflektorami. Pokrywy silnika są lżejsze o 800g, a nowy tłumik z katalizatorami spełnia normy Euro5. Pomimo utrudnień jakie narzuca spełnienie norm emisji spalin KTMowi udało się podnieść moc o 3KM do 177KM ( ale maksymalny moment obrotowy nieznacznie spadł). Przy deklarowanej wadze 189kg w stanie suchym maszyna jest o 6kg lżejsza od poprzednika. Zmniejszono niestety pojemność zbiornika paliwa z 18 do 16 litrów. I w zasadzie to by było na tyle 🙂