Yamaha YZF-R6 2017 już jest – zupełnie nowa!

- Piotr Jędrzejak

Udoskonalona. Przebudowana. Niesamowita.

Szczycąc się liczbą 160 000 sprzedanych egzemplarzy w Europie i wygrywając Mistrzostwa Świata w klasie Supersport trzy razy w ciągu ostatnich 7 lat, model YZF-R6 stał się najpopularniejszym i najbardziej ekstremalnym motocyklem w segmencie supersport, jaki firma Yamaha kiedykolwiek zbudowała. Lekki, zwinny i szybki — ten wyposażony w silnik o pojemności 600 cm3 model jest obecnie najczęściej wybieranym motocyklem przez poszukiwaczy mocnych wrażeń, pragnących doświadczyć osiągów klasy supersport.

Aby podkreślić pełne zaangażowanie w segment motocykli klasy supersport, zachowując najważniejsze wyścigowe geny firma Yamaha — czołowy japoński producent — przedstawia nowy, agresywny model YZF-R6 2017, którego technologia zawieszenia i najnowocześniejsze rozwiązania elektroniczne pochodzą wprost z modelu YZF-R1.

Prezentujemy nową Yamahę YZF-R6 wyposażoną w nowe, aerodynamiczne nadwozie i agresywną linię, która doskonale współgra ze sportowymi genami serii R.

Wyścigi to świat R. Witamy w ŚWIECIE R.

Z każdy modelem serii YZF-R otrzymujesz otwarte zaproszenie do wstąpienia do naszego wyścigowego świata i zostania integralnym członkiem tego ekskluzywnego klubu w klasie supersport.

W naszym świecie serii R wyścigi i wygrywanie to styl życia głęboko zapisany w genach Yamahy. W naszym świecie serii R każdy model YZF klasy supersport wywodzi się wprost z utytułowanego modelu YZR-M1, ścigającego się w klasie MotoGP. W naszym świecie serii R wierzymy, że każdemu należy dać szansę na doświadczenie prawdziwych osiągów klasy supersport.

Żaden inny producent nie jest w stanie zaoferować tak szerokiego wyboru zaawansowanych technicznie modeli klasy supersport o pojemnościach od 125 do 1000 cm3. Zaczynając od YZF-R1M przez YZF-R1, YZF-R6, YZF-R3 i kończąc na YZF-R125, każdy model z serii R projektujemy i wytwarzamy za pomocą najnowocześniejszych technologii wywodzących się ze świata wyścigów.

ŚWIAT R jest otwarty dla każdego motocyklisty, który docenia historyczne dziedzictwo w świecie wyścigów i niezrównaną wiedzę techniczną Yamahy. ŚWIAT R daje właścicielom modelu YZF-R szansę na uwolnienie motocyklowego potencjału zarówno na ulicy, jak i na torze wyścigowym.

Świat R jest tutaj. Nadszedł czas na ŚWIAT R.

YZF-R6 2017

Inspirowany ikoną wyścigów — motocyklem M1 — zapewnia nowy wymiar kontroli nad maszyną

Model YZF-R6 był zawsze w ścisłej czołówce ekstremalnych motocykli klasy supersport. Chociaż od premiery minęła już ponad dekada, obecny model jest wciąż jednym z motocykli o najbardziej dynamicznej linii w swojej klasie, zdobywając uznanie wielu lojalnych i oddanych motocyklistów.

Na sezon 2017 firma Yamaha całkowicie odnowiła linię tego kultowego motocykla klasy supersport. YZF-R6 ma teraz nowy, odważny wygląd wyraźnie inspirowany najnowszą generacją motocykla YZF-R1. Centralnie umieszczony wlot powietrza, głęboko osadzone podwójne reflektory LED, agresywna stylistyka przedniej czaszy i bezkompromisowa linia nie pozostawiają złudzeń, że mamy do czynienia z motocyklem z serii R.

Jako dopełnienie agresywnej stylistyki model YZF-R6 został wyposażony w cienkie światła pozycyjne nadające maszynie iście zwierzęcego, dynamicznego charakteru. Stylistyka i rozmieszczenie świateł pozycyjnych nadają maszynie ekscytujący wygląd bezapelacyjnie kojarzący się z serią R, a zarazem definiują wyrazisty charakter modelu YZF-R6.

Geny nowej generacji motocykli serii R wyraźnie widać w ostrej stylistyce nadwozia, którego boczne wloty powietrza i płynne poprzeczne linie tworzą wielopoziomową konstrukcję, podkreślającą aerodynamiczną doskonałość maszyny. Inspirowany modelem YZF-R1 tył motocykla podkreśla sportowy rodowód modelu YZF-R6, który mimo wielu podobieństw do YZF-R1 prezentuje niepowtarzalny styl i charakter.

Nadzwyczajna aerodynamika modelu YZF-R6

Zespół projektowy motocykli klasy supersport w firmie Yamaha nieustannie pracuje nad poprawą osiągów w każdym obszarze. Dzięki tej pracy nowy model YZF-R6 2017 został wyposażony w nową przednią czaszę i przednią szybę o najwyższych parametrach aerodynamicznych, jakie kiedykolwiek uzyskano w tym modelu.

Opływowa przednia owiewka została opracowana w oparciu o niektóre kluczowe elementy modelu YZF-R1, a najnowsza konstrukcja nadwozia zapewnia o 8% lepszą aerodynamikę. Oprócz przebudowy przedniej szyby i owiewki motocykl wyposażono w kierunkowskazy LED wbudowane w lusterka, co obniża opór powietrza i redukuje wibracje.

Najnowocześniejsze elektroniczne systemy wspomagające

Model YZF-R6 był jednym z pierwszych motocykli, w którym zastosowano zaawansowane elektroniczne systemy wspomagające, takie jak system elektronicznego sterowania przepustnicą (YCC-T) oraz system elektronicznie sterowanego układu dolotowego (YCC-I). Aby jeszcze bardziej poprawić właściwości jezdne w różnych warunkach, model YZF-R6 wyposażono w zaawansowany system kontroli trakcji (TCS), którego siłę można regulować za pomocą przełącznika na kierownicy.

Wiedząc, że model YZF-R6 jest uwielbiany przez szerokie grono miłośników sportowej jazdy o różnym poziomie umiejętności i doświadczenia, nowa funkcja TCS oferuje do wyboru 6 poziomów czułości załączania oraz możliwość całkowitego wyłączenia funkcji. Inteligentne oprogramowanie systemu TCS zaprojektowano tak, aby wyeliminować nienaturalne uczucie towarzyszące załączaniu funkcji, a ponadto system ogranicza zużycie tylnej opony i zapewnia stabilne osiągi.

Model YZF-R6 wyposażono także w nowy system zmiany biegów bez potrzeby użycia sprzęgła QSS (Quick Shift System), umożliwiający szybszą zmianę biegów. System ten jest podobny do rozwiązania wykorzystywanego w modelu YZF-R1 i błyskawicznie odcina moment obrotowy w momencie wykrycia zmiany biegu na wyższy, umożliwiając załączanie kolejnych biegów blisko zestrojonej, 6-stopniowej przekładni przy w pełni otwartej przepustnicy.

Znany z modelu YZF-R1 przedni widelec o średnicy 43 mm

Tu nie chodzi tylko o agresywny, inspirowany modelem YZF-R1 wygląd nawiązujący do flagowego motocykla sportowego Yamahy — w modelu YZF-R6 2017 zastosowano nowy widelec KYB typu upside-down stosowany w YZF-R1. To wyczynowe przednie zawieszenie jest wyposażone w widelec o średnicy powiększonej do 43 mm w porównaniu z 41 mm w poprzednim modelu, co zapewnia wyjątkową precyzję prowadzenia, zwłaszcza podczas hamowania i jazdy w zakrętach. Zwiększona została również oś przedniego koła do 25 mm, aby zapewnić optymalne prowadzenie.

Wyczynowy przedni widelec jest w pełni regulowany, zapewniając możliwość wprowadzania własnych ustawień, a wraz z nowym regulowanym amortyzatorem tylnym KYB zawieszenie modelu YZF-R6 można skonfigurować do jazdy w każdych warunkach, zapewniając precyzję i pełną kontrolę nad maszyną.

Pochodzące z modelu YZF-R1 przednie hamulce o średnicy 320 mm

W nowym modelu YZF-R6 wykorzystano również znany z modelu YZF-R1 radialny przedni układ hamulcowy, który jest jednym z najbardziej zaawansowanych systemów montowanych w motocyklach firmy Yamaha. Podwójne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm wyposażone w 4-tłoczkowe zaciski zapewniają niesamowitą siłę i precyzję hamowania.

Zwarty stelaż tylny wykonany ze stopu magnezu

Swoboda ruchu kierowcy jest kluczowym aspektem poprawiającym zwinność i precyzję prowadzenia, dlatego model YZF-R6 został wyposażony w nowe siedzenie i tylny stelaż, co pozwala na szybką i łatwą zmianę ułożenia ciała podczas jazdy. Wykonany z mocnego i lekkiego stopu magnezu CF tylny stelaż jest o 20 mm węższy z przodu, umożliwiając kierowcy przyjęcie pozycji bliżej zbiornika paliwa i poprawiając własności aerodynamiczne.

Wysokość siedzenia pozostała na tym samym poziomie co w obecnym modelu, ale w tylnej części delikatnie podniesiono kąt nachylenia, co daje lepsze oparcie podczas przyspieszania i zwiększa swobodę ruchu.

Lekki aluminiowy zbiornik paliwa

Kolejną istotną zmianą w modelu 2017 jest zastosowanie nowego zbiornika paliwa, który oprócz pięknego wyglądu oferuje wiele istotnych korzyści w porównaniu z poprzednim modelem. Wykonany z aluminium, lekki i opływowy zbiornik paliwa ma głębokie wcięcia na kolana, umożliwiające kierowcy mocne i pewne przytrzymywanie motocykla i przyjmowanie idealnej pozycji dostosowanej do budowy ciała i stylu jazdy kierowcy.

Yamaha zastosowała specjalną technologię spawania CMT (Cold Metal Transfer), co pozwoliło stworzyć ten nowy, rzeźbiony kształt — jest to konstrukcja będąca połączeniem mocnych, maszynowo wykonywanych spawów i ręcznego wykończenia przez wykwalifikowanych spawaczy. Ważący o 1,2 kg mniej od swojego stalowego odpowiednika i zapewniający lepszą pozycję jazdy oraz większą swobodę ruchów podczas szybkiego przenoszenia ciężaru ciała podczas wchodzenia lub wychodzenia z zakrętów, najwyższej jakości zbiornik paliwa podkreśla wiodącą w swojej klasie specyfikację modelu YZF-R6.

Jeszcze lepsza pozycja podczas jazdy

Nowy zbiornik paliwa w połączeniu ze smuklejszym tylnym stelażem i ustawionym pod większym kątem siedzeniem zapewniają lepszą pozycję w czasie jazdy oraz doskonałe prowadzenie zarówno na ulicy, jak i na torze wyścigowym.

O 20 mm wyszczuplona środkowa „talia” poprawia ergonomię i ułatwia opieranie nóg na podłożu, a siedzenie i profilowany aluminiowy zbiornik paliwa z głębokimi miejscami na kolana umożliwiają kierowcy ułożenie ciała jeszcze bliżej motocykla. Dzięki temu kierowca może przyjąć harmonijną pozycję podczas jazdy i ma zapewnioną swobodę ruchu pozwalającą na efektywne przenoszenia ciężaru ciała. To z kolei prowadzi do pełnego wykorzystania właściwości jezdnych, hamulców i przyśpieszenia przekazywanych dzięki nowemu widelcowi, tarczom hamulcowym i elektronicznym systemom wspomagającym.

Zestaw wskaźników serii R

Nowy zestaw wskaźników, inspirowany modelem YZF-R1, wyposażony jest w obrotomierz w stylu analogowym i cyfrowy prędkościomierz z wielofunkcyjnym wyświetlaczem pokazującym stan systemów TCS i ABS.

 

Główne cechy nowego modelu YZF-R6

Linia serii R nowej generacji

Inspirowana kultowym modelem YZF-R1

Wyścigowe geny, wyróżniająca stylistyka i najlepsze w klasie osiągi

Najlepsza aerodynamika, jaką kiedykolwiek uzyskano w modelu YZF-R6

Najnowocześniejsze elektroniczne systemy wspomagające

6-poziomowy układ TCS umożliwia dopasowanie do zmiennych warunków podczas jazdy

System QSS zapewnia szybszą zmianę biegów na wyższe bez używania sprzęgła

Pochodzący z modelu YZF-R1 przedni widelec przystosowany do wymagań modelu YZF-R6

Wywodzące się z modelu YZF-R1 przednie hamulce z tarczami o średnicy 320 mm i 4-tłoczkowymi radialnymi zaciskami

Zwarty stelaż tylny wykonany ze stopu magnezu

Nowe, ustawione pod kątem siedzenie

Lekki aluminiowy zbiornik paliwa

Jeszcze lepsza pozycja podczas jazdy

ABS

Spełnia normy EU4

D-Mode

Dane techniczne modelu YZF-R6

599 cm3, 67 mm x 42,5 mm, chłodzony cieczą, 4-czterozaworowy DOHC, 4-suwowy, 4-cylindrowy

Kute aluminiowe tłoki, stopień sprężania 13,1:1

Tytanowe zawory dolotowe/wydechowe

System indukcji powietrza AIS i system elektronicznie sterowanego układu dolotowego (YCC-I)

System elektronicznego sterowania przepustnicą (YCC-T)

Sprzęgło antypoślizgowe

6-biegowa skrzynia

Magnezowa głowica i obudowy

Zawory EXUP zapewniające doskonałą charakterystykę momentu obrotowego

Tytanowy tłumik

Rama i wahacz wykonane z aluminium

Linia oryginalnych akcesoriów

Firma Yamaha oferuje szeroki wybór nowych i już dostępnych na rynku oryginalnych akcesoriów zarówno o charakterze kosmetycznym, jak i poprawiających osiągi modelu YZF-R6 2017, co pozwala nadać maszynie indywidualny charakter. Pełna linia akcesoriów będzie dostępna po wprowadzeniu modelu YZF-R6 do salonów sprzedaży firmy Yamaha. Po wprowadzeniu nowego modelu na rynek klienci będą mogli korzystać z aplikacji My Garage, umożliwiającej budowę i oglądanie wymarzonego, wirtualnego motocykla YZF-R6 na tablecie lub smartfonie.

Kolory

Race Blu

Tech Black

Dostępność

Kwiecień 2017 r.

Nowy YZF-R6. Świat serii R jest tutaj. Teraz mamy ŚWIAT R.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl