Spis treści
Udoskonalona. Przebudowana. Niesamowita.
Szczycąc się liczbą 160 000 sprzedanych egzemplarzy w Europie i wygrywając Mistrzostwa Świata w klasie Supersport trzy razy w ciągu ostatnich 7 lat, model YZF-R6 stał się najpopularniejszym i najbardziej ekstremalnym motocyklem w segmencie supersport, jaki firma Yamaha kiedykolwiek zbudowała. Lekki, zwinny i szybki — ten wyposażony w silnik o pojemności 600 cm3 model jest obecnie najczęściej wybieranym motocyklem przez poszukiwaczy mocnych wrażeń, pragnących doświadczyć osiągów klasy supersport.
Aby podkreślić pełne zaangażowanie w segment motocykli klasy supersport, zachowując najważniejsze wyścigowe geny firma Yamaha — czołowy japoński producent — przedstawia nowy, agresywny model YZF-R6 2017, którego technologia zawieszenia i najnowocześniejsze rozwiązania elektroniczne pochodzą wprost z modelu YZF-R1.
Prezentujemy nową Yamahę YZF-R6 wyposażoną w nowe, aerodynamiczne nadwozie i agresywną linię, która doskonale współgra ze sportowymi genami serii R.
Wyścigi to świat R. Witamy w ŚWIECIE R.
Z każdy modelem serii YZF-R otrzymujesz otwarte zaproszenie do wstąpienia do naszego wyścigowego świata i zostania integralnym członkiem tego ekskluzywnego klubu w klasie supersport.
W naszym świecie serii R wyścigi i wygrywanie to styl życia głęboko zapisany w genach Yamahy. W naszym świecie serii R każdy model YZF klasy supersport wywodzi się wprost z utytułowanego modelu YZR-M1, ścigającego się w klasie MotoGP. W naszym świecie serii R wierzymy, że każdemu należy dać szansę na doświadczenie prawdziwych osiągów klasy supersport.
Żaden inny producent nie jest w stanie zaoferować tak szerokiego wyboru zaawansowanych technicznie modeli klasy supersport o pojemnościach od 125 do 1000 cm3. Zaczynając od YZF-R1M przez YZF-R1, YZF-R6, YZF-R3 i kończąc na YZF-R125, każdy model z serii R projektujemy i wytwarzamy za pomocą najnowocześniejszych technologii wywodzących się ze świata wyścigów.
ŚWIAT R jest otwarty dla każdego motocyklisty, który docenia historyczne dziedzictwo w świecie wyścigów i niezrównaną wiedzę techniczną Yamahy. ŚWIAT R daje właścicielom modelu YZF-R szansę na uwolnienie motocyklowego potencjału zarówno na ulicy, jak i na torze wyścigowym.
Świat R jest tutaj. Nadszedł czas na ŚWIAT R.
YZF-R6 2017
Inspirowany ikoną wyścigów — motocyklem M1 — zapewnia nowy wymiar kontroli nad maszyną
Model YZF-R6 był zawsze w ścisłej czołówce ekstremalnych motocykli klasy supersport. Chociaż od premiery minęła już ponad dekada, obecny model jest wciąż jednym z motocykli o najbardziej dynamicznej linii w swojej klasie, zdobywając uznanie wielu lojalnych i oddanych motocyklistów.
Na sezon 2017 firma Yamaha całkowicie odnowiła linię tego kultowego motocykla klasy supersport. YZF-R6 ma teraz nowy, odważny wygląd wyraźnie inspirowany najnowszą generacją motocykla YZF-R1. Centralnie umieszczony wlot powietrza, głęboko osadzone podwójne reflektory LED, agresywna stylistyka przedniej czaszy i bezkompromisowa linia nie pozostawiają złudzeń, że mamy do czynienia z motocyklem z serii R.
Jako dopełnienie agresywnej stylistyki model YZF-R6 został wyposażony w cienkie światła pozycyjne nadające maszynie iście zwierzęcego, dynamicznego charakteru. Stylistyka i rozmieszczenie świateł pozycyjnych nadają maszynie ekscytujący wygląd bezapelacyjnie kojarzący się z serią R, a zarazem definiują wyrazisty charakter modelu YZF-R6.
Geny nowej generacji motocykli serii R wyraźnie widać w ostrej stylistyce nadwozia, którego boczne wloty powietrza i płynne poprzeczne linie tworzą wielopoziomową konstrukcję, podkreślającą aerodynamiczną doskonałość maszyny. Inspirowany modelem YZF-R1 tył motocykla podkreśla sportowy rodowód modelu YZF-R6, który mimo wielu podobieństw do YZF-R1 prezentuje niepowtarzalny styl i charakter.
Nadzwyczajna aerodynamika modelu YZF-R6
Zespół projektowy motocykli klasy supersport w firmie Yamaha nieustannie pracuje nad poprawą osiągów w każdym obszarze. Dzięki tej pracy nowy model YZF-R6 2017 został wyposażony w nową przednią czaszę i przednią szybę o najwyższych parametrach aerodynamicznych, jakie kiedykolwiek uzyskano w tym modelu.
Opływowa przednia owiewka została opracowana w oparciu o niektóre kluczowe elementy modelu YZF-R1, a najnowsza konstrukcja nadwozia zapewnia o 8% lepszą aerodynamikę. Oprócz przebudowy przedniej szyby i owiewki motocykl wyposażono w kierunkowskazy LED wbudowane w lusterka, co obniża opór powietrza i redukuje wibracje.
Najnowocześniejsze elektroniczne systemy wspomagające
Model YZF-R6 był jednym z pierwszych motocykli, w którym zastosowano zaawansowane elektroniczne systemy wspomagające, takie jak system elektronicznego sterowania przepustnicą (YCC-T) oraz system elektronicznie sterowanego układu dolotowego (YCC-I). Aby jeszcze bardziej poprawić właściwości jezdne w różnych warunkach, model YZF-R6 wyposażono w zaawansowany system kontroli trakcji (TCS), którego siłę można regulować za pomocą przełącznika na kierownicy.
Wiedząc, że model YZF-R6 jest uwielbiany przez szerokie grono miłośników sportowej jazdy o różnym poziomie umiejętności i doświadczenia, nowa funkcja TCS oferuje do wyboru 6 poziomów czułości załączania oraz możliwość całkowitego wyłączenia funkcji. Inteligentne oprogramowanie systemu TCS zaprojektowano tak, aby wyeliminować nienaturalne uczucie towarzyszące załączaniu funkcji, a ponadto system ogranicza zużycie tylnej opony i zapewnia stabilne osiągi.
Model YZF-R6 wyposażono także w nowy system zmiany biegów bez potrzeby użycia sprzęgła QSS (Quick Shift System), umożliwiający szybszą zmianę biegów. System ten jest podobny do rozwiązania wykorzystywanego w modelu YZF-R1 i błyskawicznie odcina moment obrotowy w momencie wykrycia zmiany biegu na wyższy, umożliwiając załączanie kolejnych biegów blisko zestrojonej, 6-stopniowej przekładni przy w pełni otwartej przepustnicy.
Znany z modelu YZF-R1 przedni widelec o średnicy 43 mm
Tu nie chodzi tylko o agresywny, inspirowany modelem YZF-R1 wygląd nawiązujący do flagowego motocykla sportowego Yamahy — w modelu YZF-R6 2017 zastosowano nowy widelec KYB typu upside-down stosowany w YZF-R1. To wyczynowe przednie zawieszenie jest wyposażone w widelec o średnicy powiększonej do 43 mm w porównaniu z 41 mm w poprzednim modelu, co zapewnia wyjątkową precyzję prowadzenia, zwłaszcza podczas hamowania i jazdy w zakrętach. Zwiększona została również oś przedniego koła do 25 mm, aby zapewnić optymalne prowadzenie.
Wyczynowy przedni widelec jest w pełni regulowany, zapewniając możliwość wprowadzania własnych ustawień, a wraz z nowym regulowanym amortyzatorem tylnym KYB zawieszenie modelu YZF-R6 można skonfigurować do jazdy w każdych warunkach, zapewniając precyzję i pełną kontrolę nad maszyną.
Pochodzące z modelu YZF-R1 przednie hamulce o średnicy 320 mm
W nowym modelu YZF-R6 wykorzystano również znany z modelu YZF-R1 radialny przedni układ hamulcowy, który jest jednym z najbardziej zaawansowanych systemów montowanych w motocyklach firmy Yamaha. Podwójne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm wyposażone w 4-tłoczkowe zaciski zapewniają niesamowitą siłę i precyzję hamowania.
Zwarty stelaż tylny wykonany ze stopu magnezu
Swoboda ruchu kierowcy jest kluczowym aspektem poprawiającym zwinność i precyzję prowadzenia, dlatego model YZF-R6 został wyposażony w nowe siedzenie i tylny stelaż, co pozwala na szybką i łatwą zmianę ułożenia ciała podczas jazdy. Wykonany z mocnego i lekkiego stopu magnezu CF tylny stelaż jest o 20 mm węższy z przodu, umożliwiając kierowcy przyjęcie pozycji bliżej zbiornika paliwa i poprawiając własności aerodynamiczne.
Wysokość siedzenia pozostała na tym samym poziomie co w obecnym modelu, ale w tylnej części delikatnie podniesiono kąt nachylenia, co daje lepsze oparcie podczas przyspieszania i zwiększa swobodę ruchu.
Lekki aluminiowy zbiornik paliwa
Kolejną istotną zmianą w modelu 2017 jest zastosowanie nowego zbiornika paliwa, który oprócz pięknego wyglądu oferuje wiele istotnych korzyści w porównaniu z poprzednim modelem. Wykonany z aluminium, lekki i opływowy zbiornik paliwa ma głębokie wcięcia na kolana, umożliwiające kierowcy mocne i pewne przytrzymywanie motocykla i przyjmowanie idealnej pozycji dostosowanej do budowy ciała i stylu jazdy kierowcy.
Yamaha zastosowała specjalną technologię spawania CMT (Cold Metal Transfer), co pozwoliło stworzyć ten nowy, rzeźbiony kształt — jest to konstrukcja będąca połączeniem mocnych, maszynowo wykonywanych spawów i ręcznego wykończenia przez wykwalifikowanych spawaczy. Ważący o 1,2 kg mniej od swojego stalowego odpowiednika i zapewniający lepszą pozycję jazdy oraz większą swobodę ruchów podczas szybkiego przenoszenia ciężaru ciała podczas wchodzenia lub wychodzenia z zakrętów, najwyższej jakości zbiornik paliwa podkreśla wiodącą w swojej klasie specyfikację modelu YZF-R6.
Jeszcze lepsza pozycja podczas jazdy
Nowy zbiornik paliwa w połączeniu ze smuklejszym tylnym stelażem i ustawionym pod większym kątem siedzeniem zapewniają lepszą pozycję w czasie jazdy oraz doskonałe prowadzenie zarówno na ulicy, jak i na torze wyścigowym.
O 20 mm wyszczuplona środkowa „talia” poprawia ergonomię i ułatwia opieranie nóg na podłożu, a siedzenie i profilowany aluminiowy zbiornik paliwa z głębokimi miejscami na kolana umożliwiają kierowcy ułożenie ciała jeszcze bliżej motocykla. Dzięki temu kierowca może przyjąć harmonijną pozycję podczas jazdy i ma zapewnioną swobodę ruchu pozwalającą na efektywne przenoszenia ciężaru ciała. To z kolei prowadzi do pełnego wykorzystania właściwości jezdnych, hamulców i przyśpieszenia przekazywanych dzięki nowemu widelcowi, tarczom hamulcowym i elektronicznym systemom wspomagającym.
Zestaw wskaźników serii R
Nowy zestaw wskaźników, inspirowany modelem YZF-R1, wyposażony jest w obrotomierz w stylu analogowym i cyfrowy prędkościomierz z wielofunkcyjnym wyświetlaczem pokazującym stan systemów TCS i ABS.
Główne cechy nowego modelu YZF-R6
Linia serii R nowej generacji
Inspirowana kultowym modelem YZF-R1
Wyścigowe geny, wyróżniająca stylistyka i najlepsze w klasie osiągi
Najlepsza aerodynamika, jaką kiedykolwiek uzyskano w modelu YZF-R6
Najnowocześniejsze elektroniczne systemy wspomagające
6-poziomowy układ TCS umożliwia dopasowanie do zmiennych warunków podczas jazdy
System QSS zapewnia szybszą zmianę biegów na wyższe bez używania sprzęgła
Pochodzący z modelu YZF-R1 przedni widelec przystosowany do wymagań modelu YZF-R6
Wywodzące się z modelu YZF-R1 przednie hamulce z tarczami o średnicy 320 mm i 4-tłoczkowymi radialnymi zaciskami
Zwarty stelaż tylny wykonany ze stopu magnezu
Nowe, ustawione pod kątem siedzenie
Lekki aluminiowy zbiornik paliwa
Jeszcze lepsza pozycja podczas jazdy
ABS
Spełnia normy EU4
D-Mode
Dane techniczne modelu YZF-R6
599 cm3, 67 mm x 42,5 mm, chłodzony cieczą, 4-czterozaworowy DOHC, 4-suwowy, 4-cylindrowy
Kute aluminiowe tłoki, stopień sprężania 13,1:1
Tytanowe zawory dolotowe/wydechowe
System indukcji powietrza AIS i system elektronicznie sterowanego układu dolotowego (YCC-I)
System elektronicznego sterowania przepustnicą (YCC-T)
Sprzęgło antypoślizgowe
6-biegowa skrzynia
Magnezowa głowica i obudowy
Zawory EXUP zapewniające doskonałą charakterystykę momentu obrotowego
Tytanowy tłumik
Rama i wahacz wykonane z aluminium
Linia oryginalnych akcesoriów
Firma Yamaha oferuje szeroki wybór nowych i już dostępnych na rynku oryginalnych akcesoriów zarówno o charakterze kosmetycznym, jak i poprawiających osiągi modelu YZF-R6 2017, co pozwala nadać maszynie indywidualny charakter. Pełna linia akcesoriów będzie dostępna po wprowadzeniu modelu YZF-R6 do salonów sprzedaży firmy Yamaha. Po wprowadzeniu nowego modelu na rynek klienci będą mogli korzystać z aplikacji My Garage, umożliwiającej budowę i oglądanie wymarzonego, wirtualnego motocykla YZF-R6 na tablecie lub smartfonie.
Kolory
Race Blu
Tech Black
Dostępność
Kwiecień 2017 r.