Spis treści
Nowa R-szóstka ma kontrolę trakcji i quickshifter! Zawieszenie i hamulce pochodzą z R1. Ale wciąż nie znamy mocy maksymalnej…
Pełną informację prasową na temat nowej R-szóstki znajdziecie na drugiej stronie artykułu, a dane techniczne są na samym dole. Teraz jednak przytoczymy najważniejsze cechy i podpunkty dotyczące YZF-R6. Niestety Yamaha nie odkryła wszystkich kart, osiągi silnika pozostawiając póki co wyłącznie dla własnej wiedzy. A motocykl będzie dostępny już w kwietniu 2017!
Wygląd
Co już na pewno zauważyliście., R6 2017 czerpie stylistycznie z nowej R1. Sami napiszcie w komentarzach, czy się Wam to podoba, czy też nie. Yamaha podkreśla, że ważną cechą jest również wysoka aerodynamika.
Silnik
Yamaha nie pochwaliła się mocą i momentem obrotowym. Znamy za to wymiary tłoka oraz stopień sprężania – nie uległy zmianom. Wiemy także, że zawory są tytanowe, a głowica i obudowy wykonano z magnezu. Układ wydechowy jest tytanowy i posiada zawory EXUP zapewniające optymalny przebieg momentu obrotowego. Sprzęgło jest antypoślizgowe.
Elektronika
Na pokładzie znalazło się jej całkiem sporo. Mamy więc elektroniczną przepustnicę i elektronicznie sterowany dolot. Oczywiście nie zabrakło kontroli trakcji o 6 poziomach, regulowanej bezpośrednio z kierownicy. Na wyposażeniu seryjnym znalazł się również quickshifter, jednak zmienia biegi wyłącznie do góry. Zegary inspirowane są tymi z R1, jednak nie zrezygnowano z analogowego obrotomierza. ABS posiada tryb wyścigowy oraz nie zabrakło D-Mode regulującego moc silnika i reakcję na ruch manetką.
Zawieszenie
Przedni widelec pochodzi w prostej linii z YZF-R1. Jest to KYB typu upside-down o średnicy 43 mm. Posiada pełną regulację. Tylny amortyzator to również produkt KYB z pełną regulacją.
Podwozie
Yamaha YZF-R6 2017 waży z płynami i pełnym zbiornikiem 190 kg. Za zatrzymanie tej masy odpowiadają hamulce również pochodzące z R1 – na tarczach 320 mm pracują 4-tłoczkowe zaciski montowane radialnie.
Rama deltabox wykonana została z aluminium, tak jak wahacz. Tylny stelaż jednak stop magnezu – jest nie tylko lekki, ale jego konstrukcja pozwala zajęcie pozycji bliżej zbiornika. Zbiornik zresztą to też zupełnie nowa konstrukcja, aluminiowa, wykonana tak, aby zapewnić kierowcy jak najwyższą swobodę ruchów. Inżynierowie tak opracowali całą konstrukcję motocykla, aby gwarantował możliwość zajęcia jak najlepszej pozycji w każdych warunkach jazdy.
Krótko mówiąc, YZF-R6 na 2017 to nie jakiś tam marny lifting. To zupełnie nowy motocykl, mocno bazujący na szalenie dopracowanej YZF-R1. Co o niej uważacie?
Pełną informację prasową o R6 2017 znajdziecie na drugiej stronie artykułu.
Dane techniczne: