W dokumentach udostępnionych przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej znalazły się patenty dotyczące wyglądu nowego skutera 3-kołowego: Yamaha 3CT.
Model ten zaprezentowany został na wystawie Eicma pod koniec 2018 roku jako pojazd koncepcyjny. Yamaha 3CT miała być uzupełnieniem rynku motocykli trójkołowych, pomiędzy małą Tricity 125, a dużym Nikenem. Nowy skuter średnich rozmiarów charakteryzował się nowoczesnym wyglądem, oświetleniem i podświetleniem LED oraz wysokiej jakości wyposażeniem. Technologia dwóch kół z przodu to już znana konstrukcja Leaning Multi Wheel, która jednak w nowym modelu otrzymała coś jeszcze – Tilt Lock Assist. System blokady przechyłu TLA utrzymuje skuter w pionie zarówno zatrzymując się na światłach, jak też przy parkowaniu.
Dnia 24. kwietnia urząd EUIPO zarejestrował patent dotyczący wyglądu skutera. W odróżnieniu od modelu koncepcyjnego, wersja finalna otrzymała takie bajery, jak lusterka i kierunkowskazy, ale najwyraźniej straciła LEDowe podświetlenie wzdłuż kanapy.
3CT napędzany jest jednocylindrowym silnikiem 300 BluCore, dobrze znanym z modelu X-Max 300. Zupełnie nie zdziwimy się, jeżeli premiera 3CT odbędzie się wcześniej, niż na Eicmie w listopadzie 2019 r.