Trochę technologii z Kawasaki Ninja H2

- Piotr Jędrzejak

Nawet nie będziemy starali się Wam przypominać podstawowych szczegółów o nowej Ninjy H2, bo damy sobie rękę uciąć, że znacie je bardzo dobrze.

Przejdźmy więc do rzeczy – Kawasaki udostępniło właśnie dwa nowe materiały zdradzające trochę technologii zastosowanej w swoim flagowym sprzęcie. Po pierwsze Zieloni chwalą się, że ich silnik kręci się do 14 000 obr/min – całkiem niezły poziom, jak na litra, prawda? Ponadto zaprezentowana została technologia napędzania sprężarki odśrodkowej – poprzez przekładnię obiegową, która zaprojektowana została przy współpracy z oddziałem Aerospace w Kawasaki. Wirnik sprężarki rozpędza się do ok. 130 000 obr/min. Kolejny filmik to kolejne podkreślenie współpracy, tym razem z oddziałem „Gas Turbine & Machinery”, który pomógł w okiełznaniu spalania stukowego, co jest ekstremalnie ważne przy osiąganiu wysokiej mocy. Technologia pochodzi z 18-cylindrowego silnika produkującego 7,5 megawata mocy.

Przy okazji przypominamy, że razem z 300-konną Ninją H2R, do sprzedaży trafi też drogowa wersja Ninja H2. Film, który wcześniej prezentowaliśmy jako przeciek, teraz jest już oficjalny. Zobaczcie prezentację technologii:

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl