Nawet nie będziemy starali się Wam przypominać podstawowych szczegółów o nowej Ninjy H2, bo damy sobie rękę uciąć, że znacie je bardzo dobrze.
Przejdźmy więc do rzeczy – Kawasaki udostępniło właśnie dwa nowe materiały zdradzające trochę technologii zastosowanej w swoim flagowym sprzęcie. Po pierwsze Zieloni chwalą się, że ich silnik kręci się do 14 000 obr/min – całkiem niezły poziom, jak na litra, prawda? Ponadto zaprezentowana została technologia napędzania sprężarki odśrodkowej – poprzez przekładnię obiegową, która zaprojektowana została przy współpracy z oddziałem Aerospace w Kawasaki. Wirnik sprężarki rozpędza się do ok. 130 000 obr/min. Kolejny filmik to kolejne podkreślenie współpracy, tym razem z oddziałem „Gas Turbine & Machinery”, który pomógł w okiełznaniu spalania stukowego, co jest ekstremalnie ważne przy osiąganiu wysokiej mocy. Technologia pochodzi z 18-cylindrowego silnika produkującego 7,5 megawata mocy.
Przy okazji przypominamy, że razem z 300-konną Ninją H2R, do sprzedaży trafi też drogowa wersja Ninja H2. Film, który wcześniej prezentowaliśmy jako przeciek, teraz jest już oficjalny. Zobaczcie prezentację technologii: