Nowy Triumph Tiger 800 dostępny jest w wersjach – szosowej XR oraz offroadowej XC, a obie z nich mają swoje wypasione odmiany.
Tuż przed targami Eicma w Mediolanie Triumph pochwalił się, że zaprezentuje 6 nowych motocykli. To przyciągnęło naszą uwagę, ale my już znamy te brytyjskie sztuczki! Wśród tych sześciu sprzętów znalazły się 4 wersje nowego Tigera 800 oraz dwa cruisery w nowych malowaniach…
6 nowych modeli to trochę naciągana teoria, ale trzeba przyznać, że Tiger 800 jest rzeczywiście nowy. Niezależnie od wersji, Tiger 800 otrzymał facelifting przodu oraz paneli bocznych. Będzie lepiej odprowadzał ciepło, z daleka od nóg kierowcy. Rama ma nowy, tytanowy kolor, a silnik został pomalowany czarnym półmatem. Koła i kierownica są czarne, co ma nadawać nowemu Tigerowi „wyrafinowanego” stylu. Ponadto modyfikacje przeszła też elektronika, zapewniając gładszą pracę silnika oraz o 17% niższe spalanie. Silnik rozwija 95 KM i 79 Nm Są też zmiany w zawieszeniu, czy w mapach sterowania silnikiem, ale to jest już zależne od wersji.
Tiger 800 dostępny jest dwóch opcjach: szosowej XR oraz offroadowej XC, a obie z nich dostają swoje bardziej wypasione odmiany z literką „x”, czyli XRx oraz XCx. Mamy więc łącznie cztery Triumphy Tigery 800.
ABS: jest standardowy dla wszystkich modeli i można go wyłączyć lub włączyć. W wersjach XRx i XCx współgra on z trzema trybami jazdy – w opcji „offroad” tylne koło można zablokować, a przednie pozwala na większy uślizg.
Mapy: wersje „x” posiadają 4 mapy sterowania przepustnicą – deszczowa, drogowa, sportowa i offroadowa.
Tryby jazdy: kluczowa opcja w wersjach „x”. Tryby dostosowują działanie kontroli trakcji, ABSu, oraz map przepustnicy. Są 3 tryby – drogowy, offroadowy oraz własny, który można ustawić pod siebie.
Tempomat: dostępny jako standard w wersjach „x”.
Zawieszenie: Wersje XR posiadają zawieszenie Showa z przodu i z tyłu, wyposażone w regulację napięcia wstępnego z tyłu. Wersje XC dostały bardziej offroadowy zawias od WP, który ma już pełną regulację zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Podsumowując, sprawdźcie najważniejsze elementy wyposażenia wszystkich Tigerów 800 oraz co dodają do nich wersje „x”:
TIGER 800 XR Odlewane koła Komputer pokładowy Osłona silnika Światła awaryjne Regulowane klamki hamulca i sprzęgła Gniazdo zasilania 12v | TIGER 800 XRx Zaawansowany komputer pokładowy ABS offroadowy 3 tryby jazdy Automatycznie wyłączane kierunkowskazy Tempomat Centralna stopka Hand guardy Komfortowe kanapy Regulowana szyba Dodatkowe gniazdo 12v |
TIGER 800 XC Szprychowane koła Wysoki przedni błotnik W pełni regulowane zawieszenie przednie W pełni regulowane zawieszenie tylne Komputer pokładowy Osłona chłodnicy Osłona silnika Światła awaryjne Regulowane klamki hamulca i sprzęgła Gniazdo zasilania 12v | TIGER 800 XCx Gmole silnika Zaawansowany komputer pokładowy ABS offroadowy 3 tryby jazdy Automatycznie wyłączane kierunkowskazy Tempomat Centralna stopka Hand guardy Aluminiowa osłona silnika Dodatkowe gniazdo 12v |