Pięćdziesiątka stylizowana na motocykle wprost z MotoGP!
Na najbliższy sezon Honda przygotowała coś dla młodych adeptów jazdy na dwóch kołach, tudzież dla osób poszukujących taniej alternatywy do jazdy po mieście. Jest to nowy skuter NSC50R. Przy jego projektowaniu, priorytetami dla Hondy były: niskie spalanie, wysoka jakość wykonania, bezpieczeństwo zapewnione przez układ hamulcowy „Combined Braking System” oraz stylowe, agresywne linie. Nowy model malowaniem nawiązuje do barw ekipy Repsol Honda startującej w MotoGP.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Vsh46H8KeSE
W stalowej ramie znalazł się silnik z wtryskiem PGM-FI. Jest to jednostka 4-suwowa, chłodzona powietrzem. Honda chciała, aby silnik jednocześnie był prosty i niezawodny oraz tani i ekonomiczny. Moc maksymalna to 3,5 KM i tyle samo jest niutonometrów, które automatyczne sprzęgło przenosi napęd na pas V-Matic. Spalanie, jak zapewnia Honda, wynosi zaledwie 1,5l/100km przy 30km/h i 2,0l/100km w trybie ECE R47, zapewniając zasięg 272 kilometrów przy liczącym 5,5 litra zbiorniku.
Skuter ma kilka schowków, a pod kanapą zmieści się kask integralny. Z tyłu znalazła się lampa LED, a maca całkowita to 105 kg. Za jej zatrzymanie odpowie przednia tarcza hamulcowa o średnicy 220 mm, połączona poprzez system CBS z tylnym bębnem o średnicy 130 mm.
Jak uważacie, czy NCS50R będzie udanym modelem?
Honda NCS50R – dane techniczne:
SILNIK
Typ Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, SOHC, jednocylindrowy, dwuzaworowy
Pojemność 49 cm3
Średnia x skok tłoka 37,8 x 44 mm
Kompresja 10,1
Moc maksymalna 3,5 KM przy 8250 obr/min (95/1/EC)
Maksymalny moment obrotowy 3,5 Nm przy 7000 obr/min (95/1/EC)
Obroty biegu jałowego 1 900 obr/min
Pojemność zbiornika oleju 0,8 litra
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Średnia przepustnicy 19 mm
Pojemność zbiornika paliwa 5,5 litra
Spalanie 2 l / 100 km (ECE47)
SYSTEM ELEKTRYCZNY
Układ zapłonowy Tranzystorowy
Czas zapłonu 15° przed GMP (bieg jałowy) ~ 50° przed GMP (7 500 obr/min)
Typ świecy NGK CR7HSA-9
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12V-6 Ah
Alternator 12V-11,9A/5000 obr/min
Lampy przednie Podwójny projektor
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło Suche, odśrodkowe
Skrzynia biegów Bezstopniowa (V-Matic)
Typ przekładni 15,946
Przełożenie wstępne 2,93 ~ 1,01
Przełożenie przekładni redukującej 4,07
Przekładnia główna pasek klinowy
Przełożenie przekładni redukującej 4,07/3,92
RAMA
Typ: Stalowa, rurowa, underbone
PODWOZIE
Wymiar(dł., szer., wys.) 1847 mm x 670 mm x 1089 mm
Rozstaw osi 1256 mm
Nachylenie główki ramy 26,5 stopnia
Wyprzedzenie 83 mm
Promień skrętu 1,94 m
Wysokość siedzenia 760 mm
Prześwit 128 mm
Masa 105 kg (przód 44 kg, tył 61 kg)
ZAWIESZENIE
Typ Przód: Widelec teleskopowy z hydrauliczną
amortyzacją
Typ Tył: Wahacz
KOŁA
Typ Przód: 5-ramienne, aluminiowe
Typ Tył: 5-ramienne, aluminiowe
Rozmiar koła przedniego: 14M/CxMT1,85
Rozmiar koła tylnego: 14M/CxMT1,85
Rozmiar opony przedniej: 80/90-14
Rozmiar opony tylnej: 90/90-14
Ciśnienie przód: 200 kPa
Ciśnienie tył: 200 kPa
HAMULCE
Typ przód: 220 mm tarcza, zacisk jednotłoczkowy
Typ tył: 130 mm bęben plus system CBS (Combined Braking System)