Moto porno: 20 zdjęć produkcyjnej wyścigówki Honda RCV1000R

- Piotr Jędrzejak

Wczoraj po południu HRC oficjalnie zaprezentowała swoje nowe dziecko – RCV1000R.

Motocykl ma być przeznaczony do klasy „Open” w MotoGP, w której ścigać się mają prototypy z oprogramowaniem Magneti Marelli, 24-litrowym zbiornikiem oraz 12 silnikami na sezon. Sprzęt ma być sprzedawany zespołom, a nie wypożyczany, dzięki czemu za rozsądną kwotę można będzie konkurować z innymi motocyklami MotoGP, a tym bardziej CRT.

Wspomniana rozsądna cena to, jak się mówi, około 1 200 000 euro za zakupienie motocykla. Modernizacja na kolejny sezon ma kosztować 500 000 euro. To sporo taniej, niż fabryczny sprzęt satelicki, a ze te pieniądze dostaje się sprzęt bliźniaczy do RCV213V z podobnym silnikiem V4 90° o pojemności 999,5 cm3 i podwoziem bazującym na oryginale. Oczywiście jest kilka różnic. W RCV1000R obsługa zaworów odbywa się za pomocą sprężyn, a nie pneumatycznie. Poza tym skrzynia biegów jest bardziej tradycyjna, zamiast tak zwanej seamless, w której zmiana przełożeń jest kosmicznie krótka. Produkcyjna wyścigówka ma zawieszenie Öhlins i hamulce Nissin. Moc to tajemnicze „ponad 235 KM” przy 16 000 obr/min.

Mimo wszystko RCV1000R jest piekielnie szybka. Casey Stoner wykręcił na niej czas o 0,3 sek słabszy niż fabryczna RC213V – jeżdżąc na tych samych oponach. Gdy przerzucił się na Bridgestone w specyfikacji dla CRT, różnica w czasie spadła do 0,17 sek. Imponujące?

Nową wyścigówkę po raz pierwszy zobaczymy na torze już w poniedziałek – na posezonowych testach w Walencji. Zobaczymy tam dwie sztuki testowe, a w sezonie 2014 jeździły będą cztery sztuki RCV1000R: Nicky Hayden i drugi zawodnik w ekipie Aspar, Scott Redding w Honda Gresini oraz Karel Abraham w Cardion AB.

A teraz delektujcie się zdjęciami w sporej rozdzielczości:

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl