W końcu jest! 95 KM, 189 kg na sucho, 20 l paliwa oraz 240 lub 200 mm skoku zawieszenia w zależności od wersji.
Na wystawie Eicma wszyscy niecierpliwi fani średnich enduraków doczekali się KTMa 790 Adventure. Zaprezentowany został w dwóch wersjach: R oraz bez-R. Różnią się przede wszystkim zawieszeniem, modelem opon, plastikami oraz delikatnie wyposażeniem.
Obie wersje natomiast posiadają ten sam silnik – dwucylindrowa jednostka znana z Duke’a 790. O ile w nakedzie posiada 103 KM, tak zgodnie z oczekiwaniami w wersji Adventure moc maksymalna spadła. Wynosi ona 95 KM i jest osiągana przy 8000 obr/min. Maksymalny moment to 88 Nm przy 6600 obr/min. Oba motocykle stoją na kołach w rozmiarze 21 oraz 18 cali. Wersja turystyczna ma raczej budżetowe opony Avon, ale eRka posiada Metzeler Karoo 3. Oba motocykle ważą 189 kg na sucho. Zbiornik paliwa mieści 20 l, znajduje się z boku i podobno zapewnia 450 km zasięgu.
Różnica tkwi w zawieszeniu. 790 Adventure R posiada widelec WP Xplor o skoku 240 mm i średnicy 48 mm. Tymczasem 790 Adventure bez-R ma WP Apex o skoku 200 mm i średnicy 43 mm. W obu przypadkach jest pełna regulacja. Różnica tkwi także w amortyzatorze, a dokładniej w jego skoku (240 vs 200 mm).
Układ hamulcowy jest identyczny w obu motocyklach oraz w 790 Duke’u. Z przodu pracują 4-tłoczkowe zaciski radialne J.Juan i ich skuteczność potwierdziliśmy osobiście.
Kierownica może być zamontowana w 6 różnych pozycjach w obu wersjach. Wersja R posiada 1-częściową, offroadową kanapę na wysokości 880 mm, tymczasem wersja turystyczna ma kanapę 2-częściową na wysokości 850/830 mm. Różnicą jest także szyba czołowa – niska w wersji R.
Oba motocykle posiadają światła LED oraz kolorowy ekran TFT z możliwością połączenia się ze smartfonem (w opcji). Obie wersje mają w standardzie: ABS zakrętowy, ABS offroadowy (mniej inwazyjny, nie czuły na przechylenia, blokuje tylne koło), kontrolę trakcji MTC czułą na zakręty oraz tryb jazdy offroadowej. Wersja R posiada ponadto Rally Pack – inna czułość manetki gazu oraz offroadowa kontrola uślizgu koła w stopniach od 1 do 9. W opcji dla obu wersji pozostaje quickshifter w obie strony, KTM My Ride (system multimediów) oraz tempomat.