Na sezon 2016 Kawasaki prezentuje odświeżoną Nijnę ZX-10R. „Odświeżona” to jednak trochę zbyt mało powiedziane – z zewnątrz motocykl niewiele się zmienił, ale w środku lista jest już dłuższa. Modyfikacjom uległ silnik, podwozie i elektronika – znalazł się moduł IMU od Boscha znany z Panigale czy R1. Zieloni przede wszystkim podkreślają, że motocykl jest jeszcze bliżej WSBK. Wszystko znajdziecie w oficjalnej informacji od Kawasaki:
informacja prasowa
Czas poznać bliżej Ninja ZX-10R 2016
Przedstawiając najnowszy model z linii Ninja, Kawasaki nie bez powodu wybrało na miejsce debiutu Barcelonę, miasto Kawasaki Racing Team. Opracowany w ramach ścisłej współpracy KRT z fabryką Kawasaki w Japonii, przyszłoroczny model ZX-10R powstał przy silnym wsparciu dwóch mistrzów Kawasaki Superbike – Jonathana Rea i Toma Sykesa.
Wykorzystując hasło reklamowe „Get Closer” (Bądźmy bliżej), zwycięzcy serii 2015 World Superbike Championship oraz tytułu najlepszego producenta, są przekonani, że nowy, drogowy model Ninja jest maksymalnie zbliżony do wyścigowych maszyn, które zdominowały wiele imprez WSBK i eliminacji Superpole w ostatnich latach.
Wprowadzając wiele innowacji w zawieszeniu, silniku i elektronice udało się znacząco zwiększyć potencjał nowego motocykla zarówno na torze jak i w codziennej jeździe drogowej.
Najważniejsze zmiany stylistyczne obejmują większą powierzchnię osłon, szerszą sekcję tylną, a także inne bardziej subtelne modyfikacje. Uwagę przyciągają zaciski hamulcowe Brembo M50 monobloc, radialna pompa hamulcowa Brembo oraz przednie widelce Showa w stylu WSBK.
Dopracowane podczas długotrwałych testów i prac konstrukcyjnych prowadzonych z KRT, świetnie wyważony widelec przedni i amortyzator tylny do zastosowania w motocyklu drogowym, zostały uznane przez Kawasaki za znaczący krok w kierunku komercyjnego modelu, który pojawi się w salonach na początku 2016 roku.
Jako maszyna pozwalająca czerpać radość z sekretów technologii, nowy Ninja jest pierwszym motocyklem Kawasaki wyposażonym w moduł pomiaru bezwładności, będący częścią elektronicznego pakietu wspomagania kierowcy i wykonujący pomiary w pięciu osiach za pomocą Bosch IMU oraz szósty pomiar przy użyciu unikatowego programu Kawasaki zapisanego w ECU. Dzięki połączeniu z zaawansowaną kontrolą trakcji, systemem kontroli ruszania, możliwością wyboru mocy silnika oraz precyzyjnym sterowaniem hamulcami, kierowca otrzymuje maszynę, która z lekkością wykonuje najtrudniejsze manewry i zachowuje pełną stabilność podczas hamowania.
Wał korbowy o 20% mniejszej bezwładności niż w tegorocznym modelu oraz dodatkowe rozwiązania obniżające masę i inne ulepszenia sprawiają, że litrowy model 2016 charakteryzuje się wyższą mocą w średnim zakresie obrotów przy niezmienionej mocy maksymalnej 200 KM, a jednocześnie jako jeden z nielicznych modeli tej klasy spełnia normę Euro 4.
„Będący wspólnym dziełem Kawasaki Racing Team i Kawasaki Heavy Industries motocykl jest powodem do dumy”, powiedział lider projektu Kawasaki, Yoshimoto Matsuda. „Ninja 2016 pokazuje, że na podstawie szybkiego motocykla wyścigowego można stworzyć dynamiczny model drogowy, który łatwo się prowadzi. Dysponując konstrukcją, która zapewniła nam dwa tytuły mistrzowskie, dokonaliśmy transformacji zgodnej z duchem niedoścignionego Kawasaki Ninja”.
Dane techniczne Kawasaki Ninja ZX-10R 2016
(kliknij, aby otworzyć w pełnej rozdzielczości):