O co chodzi z podstawowym zawieszeniem i karbonową owiewką?
Zdjęcia szpiegowskie, które tutaj widzicie, pojawiły się w amerykańskim Road&Track, a ukazują Ducati 1199 Panigale w karbonowych owiewkach pod którymi kryje się… najbardziej podstawowa wersja motocykla! Przypomnijmy, że bazowy model 1199 Panigale kosztuje 84 000 zł.
Elementem, który odróżnia wersję bazową, jest przednie zawieszenie – zwykły, ale wciąż z pełną regulacją widelec Marzocchi. Pozostałe odmiany, czyli Panigale S (104 900 zł), Panigale S Tricolore (137 900 zł) oraz Panigale R ABS (137 900 zł) są nie tylko zdecydowanie droższe, ale posiadają elektronicznie regulowany widelec NIX30 od Öhlinsa.
Z kolei karbonowa owiewka używana jest tylko w Panigale RS13, czyli w sprzęcie czysto wyścigowym, który służy jako baza do WSBK oraz wszelkich innych wyścigów, a który można kupić za około 500 000 złotych. Kolejną cechą, którą model ze zdjęcia szpiegowskiego przejął od RS13, jest aluminiowy zbiornik paliwa.
O co więc chodzi? Ciężko powiedzieć, ale być może szykuje się nowa odmiana Panigale, która znajdzie się gdzieś pomiędzy wersją bazową, a Panigale S. Być może też cała linia 1199 otrzyma jakieś nowe modyfikacje kryjące się pod karbonem? Chodzą też plotki, że kilka miesięcy temu na europejskich torach spotkać można było Panigale z ramą rurową, zamiast aluminiowej. Krótko mówiąc, nic nie wiadomo na pewno i na więcej szczegółów musimy poczekać na targi Eicma w Mediolanie!