Husqvarna TR650 Terra 2013 – trochę więcej offroadu

- Piotr Jędrzejak

Huska wypuszcza jednak motocykl w dwóch wersjach – drogowej i offroadowej.

Zaledwie wczoraj pisaliśmy o nowej, drogowej Husce o nazwie modelowej TR650 Strada. Teraz dowiadujemy się, że to tylko 50% projektu. Obok niej staje TR650 Terra, czyli bardziej offroadowa wersja.

Konstrukcyjnie motocykle nie mają większych różnic. Oba bazują na BMW G650GS, oba mają jednocylindrowy silnik 652 ccm o mocy 58 KM (z możliwością zdławienia do 48KM) oraz oba stoją na niższej półce, niż flagowy sprzęt drogowy od Huski, czyli Nuda 900. Jako, że Terra ma być motocyklem z większymi (co nie znaczy ogromnymi) możliwościami offroadowymi, poczynionych zostało kilka zmian. Koła są tutaj szprychowane i mają teraz 21″ z przodu i 18″ z tyłu, a opony to trochę bardziej kostki. Siedzenie jest trochę niżej (2 cm), rozstaw osi jest większy oraz waga spadła o 2 kg. W tym motocyklu nie dostajemy już ABSu w standardzie, co trochę dziwi biorąc pod uwagę politykę BMW.

Husqvarna zastosowała chwyt, jaki kiedyś wykorzystała już Yamaha z modelami XT660 X/R. Jeden był drogowy, drugi offroadowy, nie różniły się znacząco, a sprzedawały dobrze. Czy Husce też uda się taka sztuka?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl