Honda GB1100TT oraz Rebel 1100 – co by było gdyby…

- Piotr Jędrzejak

Co powiecie na stylowego neo-retro cafe racera napędzanego silnikiem z Afryki Twin?!

My jesteśmy zdecydowanie na TAK! Bardzo chcielibyśmy przekazać Wam, że jest to oficjalny szkic Hondy, ale niestety nie. Pomysł jest jedynie wizją japońskiej redakcji Young Machine, a został opublikowany jako propozycja tego, co Honda mogłaby wyprodukować.

Ekipa Young Machine wpadła na pomysł, aby z Afryki Twin wziąć dwucylindrowy, litrowy silnik o mocy niespełna 100 KM i na jego bazie stworzyć dużego cafe racera, który w naszej opinii perfekcyjnie wpisywałby się w linię Neo Sports Cafe. Dzięki temu, że Honda ma już w ofercie praktycznego, prawie sportowego nakeda w postaci CB1000R, a także bardzo retro CB1100, z modelem o proponowanej nazwie GB1000TT, producenci mogliby dosłownie pójść po bandzie i zrobić z niego nowoczesnego cafe racera pełną gębą.

honda gb1100tt

Niedawno donosiliśmy, że Honda planuje odnowić Africę Twin i z okazji normy Euro 5 wyposażyć ją w silnik 1100. Plotki na temat cafe racera GB1000TT pochodzą sprzed doniesień o nowym silniku Afryki, stąd w nazwie jest wciąż „tysiąc”. Skoro jednak Honda będzie miała ten silnik dopracowany, to czemu nie użyć go w całej gamie modeli?

honda rebel 1100

Kolejną propozycją Japończyków z Young Machine, tuż obok cafe racera, jest duży model Rebel 1000 (a właściwie Rebel 1100). Stylistycznie nawiązuje do Rebela 500 obecnego w ofercie.

Chcielibyście, aby Honda wzięła te plotki na poważnie i rzeczywiście wzięła się za GB1100TT oraz Rebel 1100? W przeszłości zdarzało się, że wizje ekipy Young Machine rzeczywiście trafiały do produkcji.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl