Co powiecie na stylowego neo-retro cafe racera napędzanego silnikiem z Afryki Twin?!
My jesteśmy zdecydowanie na TAK! Bardzo chcielibyśmy przekazać Wam, że jest to oficjalny szkic Hondy, ale niestety nie. Pomysł jest jedynie wizją japońskiej redakcji Young Machine, a został opublikowany jako propozycja tego, co Honda mogłaby wyprodukować.
Ekipa Young Machine wpadła na pomysł, aby z Afryki Twin wziąć dwucylindrowy, litrowy silnik o mocy niespełna 100 KM i na jego bazie stworzyć dużego cafe racera, który w naszej opinii perfekcyjnie wpisywałby się w linię Neo Sports Cafe. Dzięki temu, że Honda ma już w ofercie praktycznego, prawie sportowego nakeda w postaci CB1000R, a także bardzo retro CB1100, z modelem o proponowanej nazwie GB1000TT, producenci mogliby dosłownie pójść po bandzie i zrobić z niego nowoczesnego cafe racera pełną gębą.
Niedawno donosiliśmy, że Honda planuje odnowić Africę Twin i z okazji normy Euro 5 wyposażyć ją w silnik 1100. Plotki na temat cafe racera GB1000TT pochodzą sprzed doniesień o nowym silniku Afryki, stąd w nazwie jest wciąż „tysiąc”. Skoro jednak Honda będzie miała ten silnik dopracowany, to czemu nie użyć go w całej gamie modeli?
Kolejną propozycją Japończyków z Young Machine, tuż obok cafe racera, jest duży model Rebel 1000 (a właściwie Rebel 1100). Stylistycznie nawiązuje do Rebela 500 obecnego w ofercie.
Chcielibyście, aby Honda wzięła te plotki na poważnie i rzeczywiście wzięła się za GB1100TT oraz Rebel 1100? W przeszłości zdarzało się, że wizje ekipy Young Machine rzeczywiście trafiały do produkcji.