Honda własnie oficjalnie zaprezentowała nową wersję swojego crossa w kategorii 4-suwowych 250-tek. CRF250R posiada mocniejszy silnik i podwozie wprost z 450-tki. Sprawdźcie, czego możecie się spodziewać!
informacja prasowa
Poniżej znajdziecie skrócony opis oraz specyfikację techniczną. Pełny opis zmian i nowości technicznych znajduje się na drugiej stronie tego artykułu.
Honda CRF250R otrzymała nowy silnik DOHC, o zwiększonym zakresie obrotów silnika oraz zwiększonej o 9% mocy, dostępnej w szerszym zakresie obrotów; jako standardowe wyposażenie pojawia się elektryczny rozrusznik. CRF250R 2018 jest zbudowana na podwoziu, które współdzieli z modelem CRF450R, włączając w to przedni sprężynowy widelec Showa USD, o skoku 49 mm.
1. Wprowadzenie
Jeśli mówimy o rywalizacji, to nigdzie nie jest bardziej zacięta ani bardziej zaangażowana niż w klasie MX2. Honda CRF250R konsekwentnie okazuje się godnym narzędziem do walki w tym gronie. Jest to maszyna, która ewoluowała z upływem czasu, poprzez rozwój i kolejne kroki, w podstawową platformę, którą wielbiciel MX, bez względu na to czy entuzjasta, czy zaangażowany kierowca wyścigowy, może w pełni wykorzystać.
Ale świat nie stoi w miejscu, zatem CRF250R 2018 robi wielki krok w rozwoju, dziedzicząc filozofię modelu CRF450R „Lider od pierwszego zakrętu”. Dzięki ramie siódmej generacji, poprawionej geometrii i zawieszeniu Showa, ewolucja została zdecydowanie zastąpiona przez rewolucję i teraz nowa maszyna jest uzbrojona w dokładnie takie samo podwozie, jak jej większa siostra – CRF450R oraz wyposażona w zupełnie nowy silnik DOHC.
Dlaczego? Topowi kierowcy zawsze tego chcą – i potrafią wykorzystać – więcej mocy. A nowa CRF250R została zbudowana na podstawie wymagań, jakie stawiają takiej maszynie zespołowi kierowcy motocrossowi, by uzyskać konkretny efekt.
Oczywiście dzięki możliwości przełączania mapowania silnika i ergonomii skoncentrowanej na kierowcy, to wciąż jest maszyna, jakiej może używać amator, dostosowując ją do swego poziomu i zaawansowania w jeździe. Ale parametry wydajności CRF250R 2018, jeśli chodzi o możliwości i prowadzenie, zostały poprawione z myślą o jednym jedynym celu. Aby dostarczyć mistrzowską maszynę w ręce tych, którzy mogą nią wygrać.
Mikio Uchiyama, szef projektu (LPL) CRF250R 2018:
“Nasza nowa CRF250R została przeprojektowana, aby osiągnąć doskonałe przyspieszenie na starcie i znacznie większą wydajność silnika na każdym okrążeniu. Zmieniliśmy silnik Unicam na nowy silnik DOHC, który osiąga zupełnie inne wartości obrotowe. Jest dopasowany do podwozia CRF450R, które poprawiło prowadzenie i przyczepność tylnego koła. Opracowany w ramach bezpośredniej współpracy z zespołem HRC jako kompletny pakiet, CRF250R 2018 jest konkurencyjną, wytrzymałą i niezawodną maszyną wyścigową.”
Specyfikacja CRF250R 2018
SILNIK |
|
Typ | Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, DOHC |
Pojemność (cm³) | 249,4 cm3 |
Średnica i skok tłoka (mm) | 79mm x 50,9mm |
Kompresja | 13,9 : 1 |
Pojemność miski olejowej | 1250cm3 |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Paliwo | Wtrysk |
Zbiornik paliwa | 6,3 litra |
SYSTEM ELEKTRYCZNY |
|
Zapłon | Tranzystorowy |
Rozrusznik | Elektryczny |
NAPĘD |
|
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
Skrzynia biegów | Stałe zazębienie |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA |
|
Typ | Aluminiowa, podwójna |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł*szer*wys) | 2183mm x 827mm x 1274mm |
Rozstaw osi | 1486 mm |
Kąt główki ramy | 27,5 stopni |
Wyprzedzenie | 116 mm |
Wysokość siedzenia | 957 mm |
Prześwit | 327 mm |
Masa własna (z płynami i paliwem) | 108 kg |
ZAWIESZENIE |
|
Przód | Sprężynowe Showa 49mm |
Tył | Pojedynczy amortyzator Showa z systemem Pro-Link |
KOŁA |
|
Felgi przód | Aluminiowe szprychowe |
Felgi tył | Alumininiowe szprychowe |
Opony przód | 80/100-21 Dunlop MX3S |
Opony tył | 100/90-19 Dunlop MX3S |
HAMULCE |
|
Przód | Hydrauliczne, tarcze 260mm typu wave |
Tył | Hydrauliczne, tarcze 240mm typu wave |
Podana specyfikacja jest orientacyjna i może ulec zmianie bez uprzedzenia.
Pełny opis zmian i nowości technicznych znajdziecie na drugiej stronie tego artykułu.