Honda CRF250L 2012 – na miasto i w błoto
Piotr Jędrzejak
20 kwietnia 2012

Nowa propozycja Hondy w szczegółach.

Honda reprezentuje klasę motocykli nazywaną dual-purpose, czyli ma dawać radochę na asfalcie i poza nim. Żeby za bardzo się nad tym nie rozpisywać, jego DNA sięga modelu XL250S z lat ’70, a dziś jest poważnym konkurentem w klasie Yamahy WR250R. Sprzęt miał być nieduży, ergonomiczny, lekki, z dużym skokiem zawieszenia – musi połykać kilometry miejskich dróg i krawężników, ale również odnaleźć się w niewymagającym offroadzie. Silnik pochodzi wprost z CBR250R, co zapewnia wytrzymałą konstrukcję, odpowiednią moc w szerokim zakresie obrotów i niskie spalanie. Z zewnątrz natomiast dualowa CRFka czerpie garściami z tych bardziej hardcore’owych CRFek, co oczywiście jest jej zaletą.

Rama to nowa, stalowa konstrukcja, która ma zapewniać sztywność na nieutwardzonym terenie. Motocykl na sucho waży 144 kg. Zawieszenie z przodu to produkt Showa typu USD o średnicy goleni 43 mm. Skok widelca to zadowalające 250 mm. Z tyłu znalazł się amortyzator tej samej firmy, a skok tylnej osi to 240 mm. Za hamowanie odpowiedzialna będzie tylko jedna tarcza o średnicy 256 mm, ale w zupełności powinna wystarczyć. Pochodzi z CRFek w wersji R, co oznacza, że jest typu wave, więc bez problemu oczyści się w offroadzie. Koła mają średnicę 21 oraz 18 cali, co jasno wskazuje na przeznaczenie motocykla. Zbiornik paliwa zmieści 7,7 litra, a siedzenie umieszczono dość wysoko, bo na 875 milimetrach.

Czy WR250R powinna czuć się zagrożona?

Dane techniczne:

Engine
TypeLiquid-cooled 4-stroke DOHC single cylinder
Displacement250cm3
Bore x Stroke76 x 55mm
Compression Ratio10.7: 1
Max. Power Output17kW/8,500min-1 (95/1/EC)
Max. Torque22Nm/7,000min-1 (95/1/EC)
Oil Capacity1.8litres
Fuel System
CarburationProgrammed fuel injection system (PGM-FI)
Throttle Bore36mm
Fuel Tank Capacity7.7litres
Fuel Consumption32.1km/l (WMTC mode* – Class3-1 – Honda in-house measurement)
Electrical System
Ignition SystemFull-transistor battery ignition
Ignition Timing10° (idling)
Sparkplug TypeSIMR8A9 (NGK)
StarterSelf-starter
Battery Capacity12V/6AH (10HR)
Drivetrain
ClutchWet multiplate with coil springs
Transmission TypeConstant mesh 6-speed
Primary Reduction2,807
Final DriveChain
Frame
TypeSemi-double cradle
Chassis
Dimensions2,195 x 815 x 1,195mm
Wheelbase1,445mm
Caster Angle27.6°
Trail113mm
Turning Radius2.3m
Seat Height875mm
Ground Clearance255mm
Kerb Weight144kg
Max. Carrying Capacity159kg
Suspension
TypeTelescopic (Inverted) 43mm diameter slide pipe
Swing arm (Pro-link suspension system) 40mm diameter cylinder
Wheels
TypeWire Spoke
Wire Spoke
Rim Size21 x 1.6
18 x 2.15
Tyre Size3-21 (51P)
120/80-18 (62P)
Brakes
TypeHydraulic disk (256-mm brake disc/2-piston caliper)
Hydraulic disk (220-mm brake disc/1-piston caliper)

 

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły