Honda CRF250L 2012 – na miasto i w błoto

- Piotr Jędrzejak

Nowa propozycja Hondy w szczegółach.

Honda reprezentuje klasę motocykli nazywaną dual-purpose, czyli ma dawać radochę na asfalcie i poza nim. Żeby za bardzo się nad tym nie rozpisywać, jego DNA sięga modelu XL250S z lat ’70, a dziś jest poważnym konkurentem w klasie Yamahy WR250R. Sprzęt miał być nieduży, ergonomiczny, lekki, z dużym skokiem zawieszenia – musi połykać kilometry miejskich dróg i krawężników, ale również odnaleźć się w niewymagającym offroadzie. Silnik pochodzi wprost z CBR250R, co zapewnia wytrzymałą konstrukcję, odpowiednią moc w szerokim zakresie obrotów i niskie spalanie. Z zewnątrz natomiast dualowa CRFka czerpie garściami z tych bardziej hardcore’owych CRFek, co oczywiście jest jej zaletą.

Rama to nowa, stalowa konstrukcja, która ma zapewniać sztywność na nieutwardzonym terenie. Motocykl na sucho waży 144 kg. Zawieszenie z przodu to produkt Showa typu USD o średnicy goleni 43 mm. Skok widelca to zadowalające 250 mm. Z tyłu znalazł się amortyzator tej samej firmy, a skok tylnej osi to 240 mm. Za hamowanie odpowiedzialna będzie tylko jedna tarcza o średnicy 256 mm, ale w zupełności powinna wystarczyć. Pochodzi z CRFek w wersji R, co oznacza, że jest typu wave, więc bez problemu oczyści się w offroadzie. Koła mają średnicę 21 oraz 18 cali, co jasno wskazuje na przeznaczenie motocykla. Zbiornik paliwa zmieści 7,7 litra, a siedzenie umieszczono dość wysoko, bo na 875 milimetrach.

Czy WR250R powinna czuć się zagrożona?

Dane techniczne:

Engine
TypeLiquid-cooled 4-stroke DOHC single cylinder
Displacement250cm3
Bore x Stroke76 x 55mm
Compression Ratio10.7: 1
Max. Power Output17kW/8,500min-1 (95/1/EC)
Max. Torque22Nm/7,000min-1 (95/1/EC)
Oil Capacity1.8litres
Fuel System
CarburationProgrammed fuel injection system (PGM-FI)
Throttle Bore36mm
Fuel Tank Capacity7.7litres
Fuel Consumption32.1km/l (WMTC mode* – Class3-1 – Honda in-house measurement)
Electrical System
Ignition SystemFull-transistor battery ignition
Ignition Timing10° (idling)
Sparkplug TypeSIMR8A9 (NGK)
StarterSelf-starter
Battery Capacity12V/6AH (10HR)
Drivetrain
ClutchWet multiplate with coil springs
Transmission TypeConstant mesh 6-speed
Primary Reduction2,807
Final DriveChain
Frame
TypeSemi-double cradle
Chassis
Dimensions2,195 x 815 x 1,195mm
Wheelbase1,445mm
Caster Angle27.6°
Trail113mm
Turning Radius2.3m
Seat Height875mm
Ground Clearance255mm
Kerb Weight144kg
Max. Carrying Capacity159kg
Suspension
TypeTelescopic (Inverted) 43mm diameter slide pipe
Swing arm (Pro-link suspension system) 40mm diameter cylinder
Wheels
TypeWire Spoke
Wire Spoke
Rim Size21 x 1.6
18 x 2.15
Tyre Size3-21 (51P)
120/80-18 (62P)
Brakes
TypeHydraulic disk (256-mm brake disc/2-piston caliper)
Hydraulic disk (220-mm brake disc/1-piston caliper)

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl