Nowa propozycja Hondy w szczegółach.
Honda reprezentuje klasę motocykli nazywaną dual-purpose, czyli ma dawać radochę na asfalcie i poza nim. Żeby za bardzo się nad tym nie rozpisywać, jego DNA sięga modelu XL250S z lat ’70, a dziś jest poważnym konkurentem w klasie Yamahy WR250R. Sprzęt miał być nieduży, ergonomiczny, lekki, z dużym skokiem zawieszenia – musi połykać kilometry miejskich dróg i krawężników, ale również odnaleźć się w niewymagającym offroadzie. Silnik pochodzi wprost z CBR250R, co zapewnia wytrzymałą konstrukcję, odpowiednią moc w szerokim zakresie obrotów i niskie spalanie. Z zewnątrz natomiast dualowa CRFka czerpie garściami z tych bardziej hardcore’owych CRFek, co oczywiście jest jej zaletą.
Rama to nowa, stalowa konstrukcja, która ma zapewniać sztywność na nieutwardzonym terenie. Motocykl na sucho waży 144 kg. Zawieszenie z przodu to produkt Showa typu USD o średnicy goleni 43 mm. Skok widelca to zadowalające 250 mm. Z tyłu znalazł się amortyzator tej samej firmy, a skok tylnej osi to 240 mm. Za hamowanie odpowiedzialna będzie tylko jedna tarcza o średnicy 256 mm, ale w zupełności powinna wystarczyć. Pochodzi z CRFek w wersji R, co oznacza, że jest typu wave, więc bez problemu oczyści się w offroadzie. Koła mają średnicę 21 oraz 18 cali, co jasno wskazuje na przeznaczenie motocykla. Zbiornik paliwa zmieści 7,7 litra, a siedzenie umieszczono dość wysoko, bo na 875 milimetrach.
Czy WR250R powinna czuć się zagrożona?
Dane techniczne:
Engine | |
Type | Liquid-cooled 4-stroke DOHC single cylinder |
Displacement | 250cm3 |
Bore x Stroke | 76 x 55mm |
Compression Ratio | 10.7: 1 |
Max. Power Output | 17kW/8,500min-1 (95/1/EC) |
Max. Torque | 22Nm/7,000min-1 (95/1/EC) |
Oil Capacity | 1.8litres |
Fuel System | |
Carburation | Programmed fuel injection system (PGM-FI) |
Throttle Bore | 36mm |
Fuel Tank Capacity | 7.7litres |
Fuel Consumption | 32.1km/l (WMTC mode* – Class3-1 – Honda in-house measurement) |
Electrical System | |
Ignition System | Full-transistor battery ignition |
Ignition Timing | 10° (idling) |
Sparkplug Type | SIMR8A9 (NGK) |
Starter | Self-starter |
Battery Capacity | 12V/6AH (10HR) |
Drivetrain | |
Clutch | Wet multiplate with coil springs |
Transmission Type | Constant mesh 6-speed |
Primary Reduction | 2,807 |
Final Drive | Chain |
Frame | |
Type | Semi-double cradle |
Chassis | |
Dimensions | 2,195 x 815 x 1,195mm |
Wheelbase | 1,445mm |
Caster Angle | 27.6° |
Trail | 113mm |
Turning Radius | 2.3m |
Seat Height | 875mm |
Ground Clearance | 255mm |
Kerb Weight | 144kg |
Max. Carrying Capacity | 159kg |
Suspension | |
Type | Telescopic (Inverted) 43mm diameter slide pipe |
Swing arm (Pro-link suspension system) 40mm diameter cylinder | |
Wheels | |
Type | Wire Spoke |
Wire Spoke | |
Rim Size | 21 x 1.6 |
18 x 2.15 | |
Tyre Size | 3-21 (51P) |
120/80-18 (62P) | |
Brakes | |
Type | Hydraulic disk (256-mm brake disc/2-piston caliper) |
Hydraulic disk (220-mm brake disc/1-piston caliper) |