Nowe customy na bazie XSR900 wyglądają totalnie odlotowo. A najlepsze jest, że jeden z nich trafi do sprzedaży w limitowanej liczbie!
Yard Built to projekt, w którym Yamaha łączy siły z customowymi warsztatami, aby wytwarzać jeżdżące dzieła sztuki. Tym razem padło na brytyjski warsztat Auto Fabrica. Założyciele, Bujar i Gaz Muharremi, na potrzeby planu „Type 11” weszli we współpracę z projektantem i swoim bliskim przyjacielem Toby’m Mellorem. Mieli pracować nad Yamahą XSR900, czyli neo-retro odmianą modelu MT-09. Efekty? Cóż powstały trzy prototypy (jeden z nich na bazie XS750 z lat 1970). Wszystkie trzy zwalają z nóg, a jeden z nich trafi do produkcji!
Przy pierwszym projekcie celem było zatarcie różnic pomiędzy klasycznym stylem i nowoczesnym designem. Projektanci zrezygnowali ze zbędnych dodatków niezbędnych do uzyskania homologacji drogowej. Zbudowali pocisk torowy…
I tak rozpoczyna się historia modelu Prototype One
Prototype One, onieśmielający surową mocą, został przygotowany do startu w wyścigach w najdrobniejszych szczegółach. Specjalne zawieszenie Öhlins, zaciski Brembo, profesjonalne tarcze hamulcowe PFM oraz koła z włókna węglowego BST zapewniają niezwykłe prowadzenie. Zaprojektowane techniką CAD i wydrukowane w 3D elementy z kompozytu karbonowo-nylonowego zostały połączone z wykonanymi ręcznie elementami z włókna węglowego i pokryte powłoką Zirotek. Starannie wybrane i zaprojektowane, idealnie komponują się z tradycyjnie ręcznie wykonanym, aluminiowym nadwoziem w bezkompromisowym stylu. Wbudowane wskaźniki, kontrastujące siedzenie, specjalistyczny wlew paliwa do szybkiego napełniania zbiornika i kolektor typu 3 w 3, specjalnie wyginany po wypełnieniu piaskiem, dopełniają całości.
Opowieść nabiera tempa dzięki modelowi Prototype Three
Szybko okazało się, że motocykl Prototype One był dopiero początkiem historii. Autorzy projektu zapragnęli maszyny, która miałaby takie same geny, lecz którą można by poprowadzić szosą. Prototype Three nabierał kształtów, bazując na prawdziwej legendzie — modelu XS750. XS750, inspirowany maszynami z lat 70., idealnie pasował do przywiązania, z jakim Auto Fabrica łączy nowoczesny design i klasyczne linie. Wyczynowe elementy zadbały o dodatkową moc i tak zespół przeniósł historyczny motocykl w przyszłość. Zaciski Brembo i prędkościomierz Motogadget połączono z płynnymi kształtami, uzyskanymi dzięki wykorzystaniu tradycyjnych technik tłoczenia paneli i formowania ręcznego. Wszystkie te detale zostały podlane sosem kreatywnej interpretacji klasycznego stylu, czego wyrazem są drukowane techniką 3D trąbki wlotów powietrza czy specjalna konstrukcja reflektorów. Specjalnie wyginany po wypełnieniu piaskiem wydech to charakterystyczny, autorski znak Auto Fabrica.
Legenda rodzi się wraz z Prototype Two
Po stworzeniu modeli Prototype One i Prototype Three została tylko jedna niezbadana ścieżka. Prototype Two Type 11 to przeznaczona do jazdy po drogach publicznych maszyna, czerpiąca z dwóch pierwszych konstrukcji. Prototype Two powstał w oparciu o Yamahę XSR900. Z Prototype One czerpał to, co zapewnia mu dynamikę, a z Prototype Three inspirację estetyczną. Wysoka jakość, wyjątkowe połączenie koncepcji budowy i rozwiązań technicznych sprawia, że obok Prototype Two nie sposób przejść obojętnie. Okrągłe reflektory, konwencjonalny wlew paliwa, przycięte siedzenia, migacze, szosowe ogumienie oraz pasujący do całości, srebrny lakier wyraźnie wiążą Prototype Two z klasycznym stylem Prototype Three.
Prototype Two jako produkcyjny model „Auto Fabrica Type 11”
Prototype Two zostanie wyprodukowany w limitowanej liczbie egzemplarzy i będzie dostępny pod nazwą Auto Fabrica Type 11. Przyjmowanie zamówień rozpocznie się tak, by pierwsze dostawy były realizowane na przełomie lata i jesieni 2018 r.