Eicma: nowe skutery T-Max, T-Max SX oraz T-Max DX 2017

- Piotr Jędrzejak

SKUTERY SPORTOWE YAMAHA 2017

informacja prasowa

Tylko MAX
Od momentu premiery modelu TMAX w 2001 r. seria Yamahy MAX jest uważana za najbardziej wpływową na europejskim rynku skuterów. Dzięki dynamicznemu nadwoziu, charakterystycznemu dla serii MAX wyglądowi oraz gwarantującym niezwykłe wrażenia zaawansowanym silnikom 4-suwowym, skutery sportowe Yamaha to liderzy pod względem konstrukcji, technologii, stylu i atrakcyjności. Stworzony na bazie modelu TMAX, zaprojektowany i wyprodukowany z zachowanie tych samych wysokich standardów nowy, mocniejszy wariant X-MAX 300 zastępuje niezwykle udanego X-MAX 250. W sezonie 2017 Yamaha chce ogłosić wprowadzenie do produkcji najnowszej edycji cieszącego się największym na świecie uznaniem, kultowego skutera sportowego. Nowy model TMAX 2017, oferujący najlepsze parametry w swojej klasie, dostępny jest w trzech wersjach!

Nowy model TMAX: nowy wymiar serii MAX
Piętnaście lat temu Yamaha wprowadziła model, który dosłownie zmienił oblicze świata skuterów i stworzył zupełnie nową kategorię.
Wówczas decyzja o wprowadzeniu tzw. maxi-skutera, o osiągach i właściwościach jezdnych motocykla sportowego, lecz o wygodzie charakterystycznym dla skutera, mogła wydawać się odważna. Czas pokazał jednak, że był to strzał w dziesiątkę i seria TMAX w 2001 roku nie tylko stworzyła nową kategorię, ale na zawsze zmieniła postrzeganie tego typu maszyn. Nadeszła era maxi-skuterów i po wprowadzeniu pięciu generacji, model TMAX wciąż dominuje rynek maszyn klasy premium o większej pojemności.
Przy ponad 233 000 egzemplarzy sprzedanych na przestrzeni 15 lat model TMAX jest nie tylko najlepiej sprzedającym się skuterem w Europie, ale też jednym z najlepiej sprzedających się modeli wyprodukowanych przez Yamahę. W 2017 r. dziedzictwo modelu TMAX kontynuują trzy nowe wersje — TMAX, TMAX SX i TMAX DX. Każda z nich potwierdza prestiżowy status tych skuterów pod względem najlepszych osiągów, najbardziej zaawansowanej technologii i niepowtarzalnego stylu.
Trzy nowe wersje modelu TMAX na nowo definiują oblicze serii MAX, zapewniając wymagającym klientom jeszcze większy wybór wariantów najlepszego maxi-skutera w historii. Nowe dynamiczne nadwozie i lekka konstrukcja ramy, a także zaawansowane elektroniczne systemy sterowania praz wysokie osiągi umacniają model TMAX na pozycji lidera w swojej klasie.
Dzięki trzem dostępnym wersjom każdy znajdzie model dla siebie. TMAX to model bazowy, który klienci mogą spersonalizować według swoich upodobań, dodając różne części i akcesoria. Istnieją jednak pasjonaci maxi-skuterów, którzy pragną więcej, niż ma do zaoferowania wyjątkowy model TMAX. Stworzyliśmy dla nich modele TMAX SX i TMAX DX.
Dzięki wyróżniającej się kolorystyce i systemowi D-MODE oferującemu zmianę trybu pracy silnika model TMAX SX jest odpowiedni dla klientów zainteresowanych jazdą sportową. Ze względu na zaawansowane elektroniczne systemy sterowania, takie jak D-MODE i tempomat, a także regulowaną szybę i podgrzewane manetki oraz kanapę, skutery TMAX DX zapewniają największą wygodę.

TMAX 2017: skuter nie mający sobie równych
Jedną z tajemnic stojących za wieloletnim sukcesem legendarnej serii TMAX jest jej nieustanny rozwój, który utrzymał ją na czele klasy maxi-skuterów. W tym czasie pojemność silnika serii TMAX została zwiększona z 499 cm3 do 530 cm3, a stosowany początkowo napęd łańcuchowy został zastąpiony układem napędowym z paskiem. Stalowa rama ustąpiła miejsca lżejszej, aluminiowej konstrukcji, a najnowsze odwrócone widelce zastąpiły zwykłe widelce pierwszej generacji.
Proces ewolucji nigdy się nie kończy i w 2017 r. model TMAX otrzymuje szeroki zakres nowych elementów konstrukcyjnych, a także wiele znaczących usprawnień technologicznych i stylistycznych, które umacniają jego pozycję jako najlepszego skutera sportowego.

Cechy skuterów TMAX, TMAX SX i TMAX DX
Wszystkie trzy wersje modelu TMAX charakteryzują się najlepszą w historii specyfikacją maxi-skuterów Yamaha. Modele TMAX SX i TMAX DX są wyposażone w dodatkowe wyposażenie i funkcje, które zostały opisane oddzielnie.

Nowa sportowa i dynamiczna konstrukcja nadwozia
Przez cały czas swojego istnienia model TMAX był jednym z najbardziej rozpoznawalnych skuterów. Z każdą nową generacją model TMAX rozwijał się, a wyjątkowy wygląd i sportowy charakter oryginalnych maszyn nadal przejawi się w konstrukcji z rocznika 2017.
Najnowsza wersja tego kultowego skutera sportowego cechuje się bardziej kompaktowym przodem, który został ozdobiony chromowanymi obwódkami reflektorów, a także tłoczonymi krawędziami osłon reflektorów. Bardziej kompaktowy przód wyróżniają cztery reflektory LED i światła pozycyjne. Zapewnia to modelowi TMAX bardziej sportowy i dynamiczny wygląd, który ma odzwierciedlenie w lepszych osiągach uzyskanych dzięki mocniejszemu silnikowi oraz lekkiemu podwoziu.
Oryginalny model TMAX był pierwszym skuterem Yamaha wyposażonym w słynne zakrzywione, przypominające bumerang panele boczne, które wyraźnie łączą przednią i tylną oś. Ten charakterystyczny element konstrukcji stał się nieodłączną częścią każdej generacji modelu TMAX. Najnowszy model nie jest tu wyjątkiem i został wyposażony w jeszcze bardziej dynamiczny motyw bumerangu, który podkreśla niższą masę i zwiększone możliwości modelu z rocznika 2017.
Właściwości jezdne zbliżone do motocykla podkreśla wydłużony wahacz, który jest bardziej widoczny po prawej stronie najnowszej maszyny. Zaawansowana konstrukcja mechaniczna skutera TMAX i jego wyższe osiągi są uwydatnione przez nową konstrukcję zespołu jarzma wahacza i odsłoniętą prawą stronę obudowy silnika.

Mocny, dwucylindrowy, chłodzony cieczą, rzędowy silnik o pojemności 530 cm3
Dwucylindrowy, chłodzony cieczą, rzędowy silnik o pojemności 530 cm3 z technologią YCC-T oferuje duży moment obrotowy pozwalający na gwałtowne przyspieszanie w ruchu drogowym. Na autostradzie ta charakteryzująca się płynną i w pełni automatyczną pracą jednostka napędowa zapewnia imponujące przyspieszenie, skracając czas dojazdów i zapewniając niezapomniane wrażenia podczas przejażdżek dla przyjemności.
Nowy krótki i kompaktowy uniesiony tłumik podkreśla dynamiczny wygląd modelu z rocznika 2017, a zmienione położenie katalizatora oraz nowa konstrukcja obudowy filtra powietrza zapewniają zgodność silnika modelu TMAX z wymaganiami normy EU4.

System elektronicznego sterowania przepustnicą (YCC-T) Yamaha
Dzięki mocnemu, dwucylindrowemu silnikowi rzędowemu o pojemności 530 cm3 obecny model TMAX stanowi klasę samą w sobie pod względem przyspieszenia i prędkości maksymalnej.
Model TMAX 2017 jest wyposażony w zaawansowany system elektronicznego sterowania przepustnicą (YCC-T), co czyni go pierwszym modelem Yamaha ze skrzynią biegów CVT korzystającą z tej technologii. 32-bitowy moduł ECU nieustannie kontroluje użytkowanie przepustnicy przez kierowcę i dostosowuje sterowany serwosilnikiem zawór przepustnicy w celu osiągnięcia optymalnej wydajności pracy. Poprzez zapewnienie dokładnej kontroli ilości pobieranego powietrza system YCC-T zapewnia płynniejszą reakcję na otwieranie przepustnicy oraz bardziej sportowe wrażenia, czyniąc model TMAX 2017 jeszcze bardziej imponującym i ekscytującym pojazdem.
Poza poprawieniem osiągów dzięki zastosowaniu technologii YCC-T świetne wrażenia podczas przyspieszania potęguje nowa konstrukcja uniesionego tłumika, nowy lekki pasek przekładni CVT oraz koła pasowe.

System kontroli trakcji TCS
Zastosowanie nowej zaawansowanej technologii YCC-T umożliwiło konstruktorom firmy Yamaha wyposażenie modelu TMAX w nowy system kontroli trakcji (TCS). Ten zaawansowany system elektroniczny przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa kierowcy dzięki płynniejszemu ruszaniu oraz stabilności na mokrych, śliskich i nieutwardzonych nawierzchniach.
Kiedy czujniki wykrywają utratę przyczepności przez tylne koło, co zwykle dzieje się podczas ruszania lub przyspieszania, system TCS automatycznie reaguje i reguluje czas zapłonu, ilość dostarczanego paliwa oraz otwarcie przepustnicy. Poprzez natychmiastowe zmniejszenie poziomu mocy silnika przekazywanej do tylnego koła system TCS zapobiega utracie przyczepności i umożliwia kierowcy zachowanie pełnej kontroli, zapewniając płynną, bezpieczną i przyjemną jazdę niezależnie od jakości nawierzchni. System TCS można włączyć lub wyłączyć, aby dostosować go do preferencji kierowcy i warunków drogowych.

Nowe lekkie podwozie aluminiowe

Podczas rynkowej premiery modelu TMAX w 2001 r. wyznaczył on nowe standardy dla konstrukcji podwozi skuterów. Przez 15 lat każda nowa generacja skuterów TMAX podnosiła coraz wyżej poprzeczkę w kwestii właściwości jezdnych.
Specjalnie dla modelu z rocznika 2017 konstruktorzy z firmy Yamaha stworzyli zupełnie nową, lekką ramę z odlewanego aluminium oraz o 40 mm dłuższy aluminiowy wahacz, które zapewniają właścicielowi modelu TMAX wrażenia zbliżone do jazdy na pełnowymiarowym motocyklu, nieporównywalne z żadnym innym maxi-skuterem. Ulepszona geometria i lepsze umiejscowienie środka ciężkości sprawiają, że nowa, zaawansowana rama przyczynia się do redukcji masy nowego modelu aż o 10 kg.

Rama Deltabox
Model TMAX cechuje się nie tylko nową aluminiową ramą i dłuższym wahaczem, ale także całkowicie odnowionym tylnym zawieszeniem z amortyzatorem tylnym ustawionym poziomo. Stopniowe przełożenia nowego systemu mają na celu zapewnienie łagodnej pracy amortyzatorów na początkowym etapie ruchu zawieszenia i sztywnej pracy przy największym obciążeniu.
Dzięki połączeniu dłuższego wahacza z progresywnym układem jezdnym kierowca lepiej panuje nad tyłem maszyny, a nowy system zapewnia poczucie zwiększonej mocy napędu podczas przyspieszania.

Pasek napędowy o wysokiej wytrzymałości wykonany z włókna węglowego
W celu zmniejszenia masy nieresorowanej i poprawienia rozkładu masy modelu TMAX w skuterach z rocznika 2017 zastosowano nową konstrukcję układu napędowego. Nowy dodatkowy pasek napędowy jest wykonany z włókna węglowego, którego lekkość i wytrzymałość pozwoliły inżynierom firmy Yamaha na zmniejszenie szerokości paska z 40 mm do 25 mm. Układ napędowy wykorzystuje także nowe lekkie przednie i tylne koła pasowe, które umożliwiły zmniejszenie wagi modelu z rocznika 2017 o 10 kg.

Lekkie opony z tylną obręczą o średnicy 4,5 cala
Zespół projektowy Yamaha przyjrzał się każdemu elementowi z myślą o zmniejszeniu wagi pojazdu, a zastosowanie specjalnie zaprojektowanych opon o nowej konstrukcji wewnętrznej umożliwiło łączne zmniejszenie masy nieresorowanej o 1 kg. Lekkie opony zmniejszają też opór toczenia i zapewniają dobry poziom przyczepności na mokrej i suchej powierzchni, a także wysoki komfort jazdy oraz doskonałą odporność na zużycie.
Model TMAX 2017 jest wyposażony w opony o takich samych rozmiarach jak obecny model — 120/70-15 z przodu i 160/60-15 z tyłu. W celu ograniczenia masy nieresorowanej obręcz została zmniejszona do 4,5 cala.

Pojemny schowek pod fotelem
W celu zwiększenia wygody i funkcjonalności w codziennym używaniu model TMAX został wyposażony w większy schowek pod fotelem, opracowany z myślą o dostosowaniu do nowego stelaża pomocniczego na bazie żywicy. Nowa konstrukcja zwiększa ładowność i pozwala na przechowanie dwóch kasków.

Nowy panel wskaźników TFT
Kierowcy modelu TMAX otrzymają jeden z najbardziej stylowych paneli wskaźników spośród kiedykolwiek stosowanych w skuterze. Wyświetlacz wysokiej jakości podkreśla wysoką klasę skutera TMAX i daje większe poczucie głębi niż zwykłe konstrukcje. Nowy wielofunkcyjny zestaw wskaźników składa się z analogowego prędkościomierza po lewej stronie oraz analogowego obrotomierza po prawej stronie, z niebieskimi okrągłymi otoczkami na czarnym tle.
Środkowy monochromatyczny wyświetlacz TFT składa się z licznika przebiegu, dwóch drogomierzy, wskaźnika aktualnego zużycia paliwa i temperatury na zewnątrz, a także wskaźników różnych funkcji i systemów, w tym TCS, D-MODE oraz tempomatu.

System uruchamiania przyciskiem z kluczykiem Smart oraz system blokowania stopki głównej
Zupełnie nowy system uruchamiania przyciskiem z kluczykiem Smart sprawi, że kierowcy modelu TMAX nie będą musieli już więcej szukać kluczyka po kieszeniach. Jeśli kierowca ma przy sobie kluczyk Smart, możliwe jest uruchomienie silnika, odblokowanie siedzenia i innych obszarów, a także zablokowanie i zwolnienie stopki głównej. To drobny szczegół, który może jednak ułatwić codzienną eksploatację i dać poczucie bezpieczeństwa.

Przygotowanie do połączenia z systemem bezpieczeństwa D-AIR® firmy Dainese
Do każdej wersji nowego modelu TMAX można podłączyć dodatkowy system bezpieczeństwa Dainese D-AIR® — jedną z najlepszych dostępnych obecnie konstrukcji tego typu. W przypadku wykrycia uderzenia lub poślizgu system D-AIR® natychmiastowo nadmuchuje się, aby chronić kierowcę i pasażera przed obrażeniami górnych części ciała. Pomiędzy kombinezonem D-AIR® a skuterem TMAX nie ma żadnego fizycznego połączenia.

Najważniejsze informacje dotyczące modelu TMAX — wszystkie wersje

  • Nowa sportowa i dynamiczna konstrukcja nadwozia
  • Doskonałe przyspieszenie
  • Lekka konstrukcja nośna z aluminium
  • Dłuższy wahacz aluminiowy
  • Masa o 10 kg mniejsza od modelu z rocznika 2016
  • System kontroli trakcji TCS
  • System elektronicznego sterowania przepustnicą (YCC-T) firmy Yamaha
  • Zwiększony schowek na dwa kaski Demi-Jet
  • System uruchamiania zapłonu przyciskiem z kluczykiem Smart
  • Krótki i kompaktowy uniesiony tłumik
  • Nowoczesny zestaw wskaźników TFT
  • Rama Deltabox
  • Lekkie opony z niskim oporem toczenia
  • Układ ABS w standardzie
  • Możliwość podłączenia dodatkowego systemu bezpieczeństwa D-AIR
  • System blokowania stopki głównej
  • Gniazdo ładowania akumulatora
  • Silnik zgodny z wymaganiami normy EU4

 
Dodatkowe cechy modelu TMAX SX

Na liście dostępnych funkcji modelu TMAX, które spotkamy we wszystkich jego wersjach, model TMAX SX jest wyposażony w różne funkcje dodatkowe i specjalne warianty kolorystyczne, które podkreślają jego niezwykły wygląd i dynamiczny charakter.

Specjalne malowanie sportowe i wyjątkowe elementy wykończenia
Nowy skuter TMAX SX jest dostępny w matowym, srebrnym kolorze z niebieskimi kołami oraz w odcieniu Liquid Darkness. Te dwa warianty wykończenia, w połączeniu ze stylowym oznaczeniem SX, podkreślają sportowy charakter i wyjątkowość pojazdu.
Duża część nadwozia jest pokryta lakierem o wysokim połysku, a różne elementy są wykonane z nowych materiałów, aby zwiększyć ogólną jakość. Inną ważną cechą jest zastosowanie teksturowanych linii wokół krawędzi środkowego tunelu i schowka, które podkreślają luksusowe wykończenie i wysoką jakość tego znakomitego jednośladu.

Yamaha D-MODE
Yamaha D-MODE to elektroniczna funkcja sterowania, która daje kierowcom modeli TMAX SX i TMAX DX możliwość dostosowania trybu pracy silnika do warunków jazdy i sytuacji na drodze. Kierowca może wybrać tryb T-Mode do jazdy po mieście lub tryb S-Mode do jazdy sportowej poprzez naciśnięcie przełącznika na prawym uchwycie.
Funkcja D-MODE działa w połączeniu z systemem YCC-T, zapewniając płynniejszy i delikatniejszy przepływ mocy w trybie T-Mode i czyniąc model TMAX SX lepiej dostosowanym do jazdy po mieście. Dzięki wybraniu trybu S-Mode kierowcy mogą cieszyć się emocjonującym przyspieszeniem i sportowymi osiągami silnika o pojemności 530 cm3.

My TMAX Connect
Właściciele modeli TMAX SX i TMAX DX mogą jako pierwsi kierowcy skuterów Yamaha cieszyć się połączeniem z Internetem poprzez aplikację My TMAX Connect. Za pomocą aplikacji na urządzenia mobilne, klienci mogą uzyskać dostęp do szerokiego zakresu danych związanych z ich skuterami SX lub DX, w tym do funkcji śledzenia pojazdu dzięki wbudowanemu systemowi GPS, a także do zdalnej obsługi klaksonu i kierunkowskazów, ostrzeżeń o niskim stanie naładowania akumulatora, informacji o przekroczeniu dozwolonej prędkości, o wykroczeniu poza strefę dozwoloną oraz do raportów podróży.
Ta zaawansowana funkcja zapewnia lepszą kontrolę nad zabezpieczeniami skuterów TMAX SX i TMAX DX, a także umożliwia kierowcom dostęp do przydatnych informacji za pomocą telefonu komórkowego. Nowe funkcje będą udostępniane poprzez aktualizację oprogramowania.
W zależności od sytuacji na lokalnym rynku klienci będą mogli skorzystać z atrakcyjnych cen ubezpieczenia dzięki aplikacji My TMAX Connect.

Dodatkowe cechy modelu TMAX SX:

  • Wyjątkowe kolory i wysokiej jakości wykończenie
  • Tryby regulacji mocy D-MODE
  • Aplikacja My TMAX Connect, dzięki wbudowanemu systemowi GPS


Dodatkowe cechy modelu TMAX DX

Flagowy model TMAX DX zapewnia najwyższy poziom luksusu oraz najbardziej zaawansowane specyfikacje w historii maxi-skuterów. Oprócz wszystkich funkcji modeli TMAX i TMAX SX najlepszy w swojej klasie model TMAX DX jest również wyposażony w wyjątkowe technologie, które umacniają jego wyższość nad wszystkimi dostępnymi obecnie skuterami.

Tempomat
Żaden inny skuter nie jest w stanie przejechać z dużą prędkością tak dużych odległości przy zachowaniu tak wysokiego komfortu jazdy i stylu jak model TMAX. Najlepszy model TMAX DX jest wyposażony w tempomat, który podkreśla jego ogromny potencjał w dalekich podróżach.
Rozwiązanie to działa na bazie systemu YCC-T, który kontroluje ilość pobieranego powietrza i pozwala utrzymać wybraną prędkość bez względu na nachylenie drogi czy wiatr od przodu. Dzięki temu dalekie podróże są jeszcze przyjemniejsze. Tempomat modelu TMAX DX działa przy prędkości powyżej 50 km/h i może być regulowany stopniowo co 2 km/h poprzez zwykłe naciskanie przycisku na lewym uchwycie lub jego naciśnięcie i przytrzymanie.
Kierowca może łatwo anulować ustawienie tempomatu poprzez zahamowanie lub całkowite zamknięcie przepustnicy. Przycisk „Resume” (Przywróć) przywraca system do ostatniego ustawienia prędkości.

Elektronicznie regulowana szyba
Model TMAX DX jest dodatkowo wyposażony w elektronicznie regulowaną szybę, którą można podnieść i opuścić o 135 mm za pomocą przełącznika na lewym uchwycie. Specjalnie zaprojektowana szyba działa w połączeniu z centralnym wlotem powietrza w celu zmniejszenia ciśnienia powietrza i turbulencji oddziałujących na kierowcę, zwiększając tym samym komfort jazdy.
W modelach TMAX i TMAX SX szybę można regulować ręcznie w zakresie 55 mm w pionie poprzez przełożenie śrub regulacyjnych.

Podgrzewane manetki i kanapa kierowcy
Dzięki możliwości długotrwałej jazdy z wysoką prędkością model TMAX stanowi poważną i ciekawą alternatywę dla samochodu lub pociągu. Aby wygoda była jeszcze większa, skuter TMAX DX jest standardowo wyposażony w podgrzewane manetki i podgrzewaną kanapę kierowcy. Wyposażony w elektronicznie regulowaną szybę, tempomat i funkcję D-MODE skuter TMAX DX jest jednym z najwygodniejszych, najbardziej stylowych i najwydajniejszych sposobów komunikacji lub jazdy dla przyjemności.

Regulowane zawieszenie tylne
Nowe zawieszenie tylne modelu TMAX DX umożliwia regulację naprężenia wstępnego i tłumienia oraz dostosowanie ich do zmiennych obciążeń i warunków jazdy. Dzięki komfortowi przy jeździe z niską i średnią prędkością, a także doskonałej przyczepności przy wysokich prędkościach regulowane, progresywne tylne zawieszenie zapewnia świetne wrażenia z jazdy.

Dodatkowe cechy modelu TMAX DX:

  • Wyjątkowe kolory i wysokiej jakości wykończenie
  • Tempomat
  • Tryby regulacji mocy D-MODE
  • Elektronicznie regulowana szyba
  • Podgrzewane manetki i kanapa kierowcy
  • Regulowane zawieszenie tylne
  • Aplikacja My TMAX Connect, dzięki wbudowanemu systemowi GPS
FunkcjeTMAXTMAX SXTMAX DX
TCS٧٧٧
Większy schowek pod siedzeniem٧٧٧
Zestaw wskaźników TFT٧٧٧
System uruchamiania przyciskiem z kluczykiem Smart٧٧٧
System blokowania stopki głównej٧٧٧
Gniazdo ładowania akumulatora٧٧٧
Możliwość podłączenia systemu bezpieczeństwa D’Air firmy Dainese٧٧٧
Funkcja D-Mode ٧٧
My TMAX Connect ٧٧
Wykończenie wysokiej jakości ٧٧
Tempomat  ٧
Podgrzewane manetki i siedzenie  ٧
Elektrycznie regulowana szyba  ٧

 

Akcesoria TMAX
Tak jak w przypadku wszystkich naszych modeli, do modeli TMAX oferowane są oryginalne akcesoria sportowe i turystyczne firmy Yamaha, które obejmują między innymi praktyczne rozwiązania i elementy podkreślające styl. Więcej informacji na temat akcesoriów do skuterów TMAX zostanie udostępnionych w momencie pojawienia się modelu na rynku.

Kolory:
TMAX:          Midnight Black
TMAX SX:     Matt Silver, Liquid Darkness
TMAX DX:    Phantom Blue, Liquid Darkness

Dostępność:
Marzec 2017

Nowy TMAX. Nowy wymiar serii MAX.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl