W końcu są oficjalnie. Drogowe Husqvarny na bazie KTMa 390 Duke wyglądają cudownie!
Gdy te dwa motocykle zostały pokazane światu po raz pierwszy, były tylko konceptami. Publika przyjęła je jednak tak gorąco, że Husqvarna postanowiła wprowadzić je do produkcji. Na trwających wciąż targach Eimca w końcu zobaczyliśmy ostateczne wersje drogowe modeli Vitpilen 401 oraz Svartpilen 401, które trafią do salonów późną jesienią 2017. Wyznaczają one drogę do motocykli drogowych, którą Husqvarna chce pójść. Przy okazji Husqa pokazała też kolejny model koncepcyjny.
Obie nowości ważą po 148 i 150 kg, mają niezłe zawieszenie WP jednak bez regulacji, a hamulce to pojedyncze, czterotłoczkowe, radialne zaciski ByBre. Silnik to jednocylindrowiec o mocy 44 KM z 37 Nm momentu obrotowego. Koła w obu wersjach mają po 17 cali.
VITPILEN 401
Oba modele bazują na KTMie 390 Duke. Wersja Vitpilen jest odmianą zdecydowanie bardziej drogową, miejską. Można pokusić się o nazwanie go nowoczesnym cafe racerem. Husqvarna nazywa go nowym podejściem do kultury motocyklowej.
Vitpilen 401 pozbawiony jest wszystkiego, co zbędne – posiada zaawansowany, jednocylindrowy silnik 375 ccm zamontowany w prostym i nowoczesnym nadwoziu. Oferując wyśmienite osiągi, motocykl kierowany jest do nowej generacji motocyklistów szukających szczerego i łatwego jednośladu.
Najważniejsze cechy:
– czysty i progresywny design
– gładkie owiewki formujące zgrabne linie
– nowoczesny silnik o mocy 44 KM z wtryskiem paliwa
– lekka, stalowa rama kratownicowa
– unikalny, stalowy wydech
– zbiornik paliwa 9,5 litra
– długa, pojedyncza kanapa
– ekskluzywne światła LED
– zawieszenie WP
– sprzęgło uślizgowe
– dwukanałowy system ABS Bosch 9.11MB
– sportowa kierownica clip-on
– uliczne opony Metzeler M5
SVARTPILEN 401
Ten model jest nowoczesną interpretacją ulicznego odkrywcy. Motocykl ma wyraźny, surowy styl i oferuje nowy sposób odkrywania motocyklizmy. Poza unikalnym stylem, Svartpilen 401 skupia się też na codziennej funkcjonalności, stąd obecność opon z kostką, stelażu na zbiorniku oraz wytrzymałej ochrony wszędzie dookoła.
O ile podwozie i filozofia jest podobna, jak w siostrzanym Vitpilen, to Svartpilen oferuje bardziej wyprostowaną pozycję dzięki szerszej kierownicy w stylu motocrossowym.
Najważniejsze cechy:
– wytrzymały, uliczny odkrywca
– duży nacisk na funkcjonalność
– płyta pod silnikiem i stelaż na zbiorniku jako standard
– podzielona kanapa wykonana z materiału wysokiej jakości
– nowoczesny silnik o mocy 44 KM z wtryskiem paliwa
– zbiornik paliwa 9,5 litra
– ekskluzywne światła LED
– zawieszenie WP
– sprzęgło uślizgowe
– dwukanałowy system ABS Bosch 9.11MB
– szeroka kierownica w stylu offroadowym
– szosowo-offroadowe opony Pirelli Scorpion Rally STR
VITPILEN 401 AERO
Czerpiąc inspirację z przeszłości marki Husqvarna, powstał model koncepcyjny Vitpilen 401 Aero. Jest to kompaktowy jednocylindrowiec, który idealnie przedstawia interpretację tego, jak powinien wyglądać motocykl z owiewką.
Oferując innowacyjne podejście do designu, koncepcyjny Vitpilen 401 Aero posiada owiewkę, która wydaje się, jakby była stworzona przez wiatr. Każda jej część jest jednak przemyślana technicznie, a spora część powietrza kierowana jest na silnik, wspomagając chłodzenie.
Porównując do zwykłego Vitpilen 401, nowa owiewka daje modelowi Aero pełniejszy wygląd, dzięki któremu przód i tył motocykla perfekcyjnie ze sobą współgrają. Styl owiewki zachęca do składania się za kierownicą, a wtedy kask motocyklisty staje się częścią aerodynamiczną, co świetnie integruje kierowcę z motocyklem.
VITPILEN 401 | SVARTPILEN 401 | |
Engine | ||
Engine type | Single cylinder, 4-stroke | Single cylinder, 4-stroke |
Displacement | 375 ccm | 375 ccm |
Bore/stroke | 89/60 mm | 89/60 mm |
Power | 32kW @ 9.000/min | 32kW @ 9.000/min |
Torque | 37Nm @ 7.000/min | 37Nm @ 7.000/min |
Compression ratio | 12.6:1 | 12.6:1 |
Starter/battery | Electric starter/12V 8Ah | Electric starter/12V 8Ah |
Transmission | 6 gears | 6 gears |
Fuel system | Bosch EFI (throttle body 46 mm) | Bosch EFI (throttle body 46 mm) |
Control | 4 V/DOHC with cam levers | 4 V/DOHC with cam levers |
Lubrication | Wet sump with 2 oil pumps | Wet sump with 2 oil pumps |
Engine oil | BelRay EXP 15W-50 | BelRay EXP 15W-50 |
Primary drive | 30:80 | 30:80 |
Final drive | 15:45 | 15:45 |
Cooling | Liquid cooling | Liquid cooling |
Clutch | Multi disc slipper clutch | Multi disc slipper clutch |
Engine management/ignition | Bosch EMS | Bosch EMS |
Chassis | ||
Frame | Chromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated | Chromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated |
Subframe | Chromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated | Chromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated |
Handlebar | Steel | Forged aluminium |
Front suspension | WP-USD Ø 43 mm | WP-USD Ø 43 mm |
Rear suspension | WP-Monoshock | WP-Monoshock |
Suspension travel front/rear | Front 142mm / rear 150mm | Front 142mm / rear 150mm |
Front brake | ByBre, opposed four piston caliper, brake disc Ø 320 mm | ByBre, opposed four piston caliper, brake disc Ø 300 mm |
Rear brake | ByBre, single piston, floating caliper, brake disc Ø 230 mm | ByBre, single piston, floating caliper, brake disc Ø 230 mm |
ABS | Bosch 9.1MfB two channels | Bosch 9.1MB two channels |
Wheels front/rear | Spoked wheels with aluminium rims, 3 x 17″; 4 x 17″ | Spoked wheels with aluminium rims, 3 x 17″; 4 x 17″ |
Tyres front/rear | Metzeler M5 110/70-R17; 150/60-R17 | Pirelli Scorpion Rally STR 110/70-R17; 150/60-R17 |
Chain | 5/8 x 1/4″ / X-Ring | 5/8 x 1/4″ / X-Ring |
Silencer | Stainless steel/ Aluminum silencer with regulated catalytic converter | Stainless steel/ Aluminum silencer with regulated catalytic converter |
Steering head angle | 65° | 65° |
Triple clamp offset | 33 mm | 33 mm |
Trail | 95 mm | 95 mm |
Wheel base | 1357 +/-15,5mm | 1357 +/-15,5mm |
Ground clearance | 170 mm | 170 mm |
Seat height | 835 mm | 835 mm |
Tank capacity (approx.) | 9,5 litres/ 9,5 litres reserve | 9,5 litres/ 2.5 litres reserve |
Weight (without fuel, approx) | 148 kg | 150 kg |