Nowa Multistrada przypomina poprzednią, ale w środku tak naprawdę wszystko jest nowe. Aż 85% momentu obrotowego jest dostępne już przy 3500 obr/min!
Multistrada w swojej najnowszej generacji jest z nami od 2010 roku i szybko zyskała sobie miano bardzo sportowego turystyka, którym czasami można opuścić asfalt. Teraz na targach Eimca zaprezentowano nową odsłonę tego motocykla. Multistrada 1260 ma nowy silnik, nowe podwozie, lepsza elektronikę i odświeżony wygląd.
Multistrada otrzymała silnik Testastretta DVT o pojemności 1262 ccm. DVT to oznaczenie zmiennych faz rozrządu. Maksymalne osiągi to 158 KM mocy przy 9500 obr/min oraz 129,5 Nm momentu obrotowego przy 7500 obr/min, ale ważniejszy jest sposób oddawania osiągów. Aż 85% momentu znajduje się już przy 3500 obr/min, a na poziomie 5500 obr/min momentu jest o 18% więcej, niż w poprzednim modelu. To oznacza, że w dolnym i średnim zakresie, nowa Multistrada będzie robiła przeciąg. Serwis olejowy przewidziany jest co 15 000 km, a Desmo-Serwis co 30 000 kilometrów.
Elektroniki jest sporo. Przepustnica ma nowy system Ride-by-Wire zapewniający płynną reakcję na gaz, a przyjemność z jazdy w wersji S poprawia quickshifter (DQS) w górę i w dół. Dzięki platformie czujników Bosch IMU, można było zastosować i dopracować następujące systemy: ABS zakrętowy, światła doświetlające zakręty (DCL) zawierające się w pełnym reflektorze LED w wersji S, kontrola wheelie (DWC), kontrola trakcji (DTC), znajdujący się w standardzie system utrzymujący motocykl przy ruszaniu pod wzniesienie (VHC). Na koniec, w wersji Multistrada 1260 S, jest też zmodernizowane, półaktywne zawieszenie Skyhook (DSS). Wszystkie modele posiadają elektroniczny tempomat (bez skrótu). Wersja S ma bluetooth w standardzie, co aktywuje system multimedialny (DMS), który za sprawą kolorowego wyświetlacza TFT pozwala na podstawową obsługę smartfona. Wersja bez-S posiada klasyczny ekran LCD.
Inżynierowie wzięli się również za podwozie. Kąt główki ramy zwiększył się z 24 do 25 stopni, a nowy wahacz jest o 48 mm dłuższy. W efekcie rozstaw osi powiększono o 55 mm do rozmiaru 1585 mm. Te zmiany, razem z nowym charakterem silnika oraz zawieszenia, mają zapewnić ostrzejsze prowadzenie w zakrętach, zapewniając pełną stabilność w jeździe z pasażerem i kuframi. Multistrada 1260 waży 209 kg na sucho i 232 kg w stanie gotowym do jazdy. Wersja S jest cięższa odpowiednio 3 kg.
Tradycyjnie już dostępna jest też wersja Multistrada 1260 Pikes Peak. Bazuje na wersji S, a dodatkowo posiada specjalne malowanie, kute felgi aluminiowe oraz widelec Ohlins i amortyzator Ohlins TTX36 z pełną, mechaniczną regulacją. W standardzie jest niska, karbonowa owiewka oraz homologowany, karbonowy wydech Termignoni. Nie zabrakło też innych elementów z karbonu, a także czerwonej nitki w wykończeniu kanapy.
Poniżej znajdziecie najważniejsze cechy dla wszystkich wersji nowej Multistrady oraz dane techniczne.
Multistrada 1260
– Kolor
1. Ducati Red – czerwony z szarą ramą i czarnymi kołami
– Cechy
o silnik Ducati Testastretta DVT 1262 cc
o Bosch IMU: Inertial Measurement Unit (jednostka pomiaru sił inercyjnych)
o system ABSu zakrętowego Bosch-Brembo 9.1ME
o tarcze 320mm z przodu z radialnymi, 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo
o elektroniczny tempomat
o tryby jazdy
o przepustnica Ride-by-Wire
o Ducati Wheelie Control (DWC)
o Ducati Traction Control (DTC)
o Vehicle Hold Control (VHC)
o Kanapa kierowcy z regulowaną wysokością (825-845 mm)
o Zegary LCD
Multistrada 1260 S (oraz Multistrada 1260 S D-Air)
– Kolory
1. Ducati Red – czerwony z szarą ramą i czarnymi kołami
2. Iceberg White – biały z szarą ramą i złotymi kołami (Multistrada 1260 S)
3. Volcano Grey – szary z szarą ramą i złotymi kołami (Multistrada 1260 S)
– Cechy ponad wersją podstawową:
o tarcze 330 mm z radialnymi, 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo M50
o Ducati Multimedia System (DMS)
o Ducati Quick Shift (DQS) Up&Down
o Vehicle Hold Control (VHC)
o elektroniczne, półaktywne zawieszenie Sachs Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution
o zegary w formie 5-calowego, kolorowego, wyświetlacza TFT o wysokiej rozdzielczości
o system D|Air (wyłącznie dla Multistrada 1260 S D|Air)
Multistrada 1260 Pikes Peak
– Kolory
o malowanie Pikes Peak, czerwona rama i czarne felgi
– Cechy ponad wersją S
o brak quickshiftera
o regulowane zawieszenie Öhlins
o wydech Ducati Performance Termignoni
o karbonowa owiewka (jako zamiennik zwykłej)
o kute felgi aluminiowe
o karbonowy przedni błotnik
o karbonowe osłony dłoni
o karbonowe panele na bocznych, przednich owiewkach
o czerwone szwy kanapy