Ducati Diavel 1260 S 2019: jeszcze bardziej zły [dane, zdjęcia, film]

- Piotr Jędrzejak

Pierwszy Ducati Diavel został zaprezentowany już 8 lat temu. Teraz zyskuje poważne zmiany, wraz z silnikiem nowej konstrukcji. Wciąż pozostaje zadziornym power-naked-cruiserem.

Według producenta nowy Diavel wciąż pozostaje wierny swojej agresywnej naturze, ale teraz daje jeszcze więcej radości, a przy tym jest wygodniejszy zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

Ergonomia Diavela 1260 to wciąż pozycja „power cruiser” bez wyciągniętych do przodu nóg, ale zmieniły się szczegóły i ustawienia. Jest nowa rama, wciąż z rur stalowych. Wahacz pozostał aluminiowy, a tylne koło wciąż ma 17 cali i 240 mm szerokości. Zmieniły się ustawienia zawieszenia, a wersja S posiada zawieszenie Ohlins z pełną regulacją, a także dedykowane felgi oraz lepszy układ hamulcowy. Motocykl waży 244 kg z paliwem pod korek.

Ducati Diavel 1260 S 2019 (12)

Diavela napędza nowy silnik Testastretta DVT ze zmiennymi fazami rozrządu, znany już w gamie Ducati i obecny w XDiavelu. Tutaj został zoptymalizowany, a napęd przenoszony jest łańcuchem. Jednostka V2 zapewnia wysoką elastyczność i precyzyjną kontrolę, a pełne osiągi to 159 KM przy 9500 rpm oraz 129 Nm przy 7500 rpm. Wersja S ma dodatkowo quickshifter działający w obie strony.

Ducati Diavel 1260 S 2019 (22)

Kierowca oczywiście wspomagany jest zaawansowaną elektroniką, której pomaga 6-osiowy czujnik IMU od Boscha. Na pokładzie jest zakrętowy ABS od Bosha, kontrola trakcji, kontrola wheelie, asystent power-startu oraz tempomat. Motocykl oczywiście można połączyć ze smartfonem, aby sterować nie tylko muzyką, ale trybami jazdy.

Ducati Diavel 1260 S 2019 (9)

Diavel 1260 2019

Kolor:
– Sandstone Grey z czarną ramą i czarnymi kołami.

Cechy w standardzie:
– silnik Teststretta DVT 1262 ccm
– rurowa, stalowa rama kratownicowa
– aluminiowy wahacz jednostronny
– w pełni regulowany widelec o śr 48 mm
– amortyzator z regulacją napięcia i tłumienia odbicia
– hamulce Brembo: zaciski M4.32 i tarcze 320 mm z przodu i tarcza 265 mm z tyłu
– oświetlenie LED
– kolorowy wyświetlacz TFT
– pakiet elektroniki z 6-osiowym IMU Boscha zawiera: Bosch Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Power Launch (DPL) EVO, Cruise Control
– gotowość do systemu Ducati Multimedia DMS
– gotowość do quickshiftera DQS

Ducati Diavel 1260 2019 (3)

Diavel 1260 S 2019

Kolory:
– Thrilling Black & Dark Stealth z czerwoną ramą i czarnymi kołami
– Sandstone Grey z czarną ramą i czarnymi kołami

Cechy w standardzie (ponad podstawowym modelem):
– w pełni regulowany widelec Ohlins 48 mm
– w pełni regulowany amortyzator Ohlins
– przednie zaciski Brembo M50
– maszynowo wykańczane felgi
– oświetlenie LED z DRL (światła LED do jazdy dziennej)
– quickshifter Ducati Quick Shift up & down (DQS) EVO
– system multimedialny Ducati Multimedia System (DMS)
– dedykowana kanapa z wkładką

Ducati Diavel 1260 S 2019 (20)

Ducati Diavel 1260 S 2019 dane techniczne

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl