CRF450R i CRF450RX 2017: rewolucyjne offroadówki Hondy

- MotoRmania

Crossówka Hondy przeszła ogromne zmiany. Po raz pierwszy od 8 lat zbudowano ten motocykl od nowa. Efektem ma być większa moc, poprawiony środek ciężkości, lepsze zawieszenia i świetne prowadzenie. Również po raz pierwszy od ośmiu lat Honda robi rewolucję na rynku enduro. Sprawdźcie szczegóły.

informacja prasowa

CRF450R

Po raz pierwszy od ośmiu lat zaprojektowano od podstaw CRF450R z silnikiem opartym na doświadczeniach HRC i 11% wzrostem mocy a także większym momentem obrotowym w całym zakresie. Motocykl posiada również nową aluminiową ramę siódmej generacji z nową geometrią podwozia, niższym środkiem ciężkości i z fabrycznie typowo wyścigowym sprężynowym zwieszeniem Showa (przednie widelce 49mm). Tytanowy bak paliwa, aerodynamiczne owiewki i opcjonalny elektryczny starter zamykają listę nowości związanych z tym modelem.

Model CRF450R 2017 powstał przy bezpośrednim udziale teamów Hondy startujących w zawodach AMA i MX GP. Wszystko po to, by mógł jako pierwszy wystartować z bramki, by się wpisać jako pierwszy na pierwszym zakręcie, osiągnąć rekordowy czas na okrążeniu. Dzięki nowemu silnikowi z 8%-owym wzrostem mocy w szczytowym momencie, dopasowanym do zawieszenia, które doskonale potrafi tę moc wykorzystać, model CRF450R jest mocniejszy, agresywniejszy i doskonalszy.

Ponieważ motocykle motocrossowe tej klasy są przeznaczone do startu w zawodach, zarówno 16YM jak i 17YM były testowane przez HRC w licznych symulacjach startowych. Zdecydowana przewaga nowego modelu to moc i trakcja:
Moc i właściwości jezdne nowej CRF zostały znacząco poprawione, np: przejechanie pierwszych 10 m po starcie zajmuje 1,53s, 6,4% mniej niż w poprzednim modelu.

CFR450R_Design sketch 1

Nowy silnik wykorzystuje najnowsze technologie, zarówno w części wlotowej jak i wylotowej. W części wlotowej nowy kształt redukuje opory przelotu powietrza w celu zwiększenia efektywności spalania. W części wylotowej, dwa kolanka prowadzone są blisko przy silniku, pomagając w utrzymaniu zwiększonej kompresji 13,5 zamiast 12,5, kluczowego elementu zwiększającego moc.

49mm przednie zawieszenie Showa – ze stalową sprężyną i sportowym kitem stosowanym przez zespoły wyścigowe startujące w Mistrzostwach Japonii – zastąpiło powietrzne zawieszenie KYB. Główna część aluminiowej ramy jest teraz sztywniejsza w kierunku wzdłużnym w celu poprawienia stabilności i trakcji. CRF450R 17YM ma całkowicie zmienioną geometrię: krótszy rozstaw osi, kompaktowy wahacz i inny kąt natarcia główki ramy. Posiada także niższy środek ciężkości dzięki takim detalom jak tytanowy bak czy niższe mocowanie półek.

CFR450R_Power and Torque Curve Image

Nowe owiewki poprawiają aerodynamikę i kształt motocykla aby dać kierowcy więcej swobody w prowadzeniu motocykla. Nie bez znaczenia są nowe malowania, które nadają CRFie ostrych i agresywnych kształtów. Po raz pierwszy w opcji można też zakupić elektryczny starter.

Informacja prasowa i specyfikacje CRF450R [pdf].

CRF450RX

Honda wprowadza do sprzedaży w segmencie off-road całkowicie nowy, w pełni przygotowany do wyścigów motocykl enduro CRF450RX powracając na ten rynek po ośmiu latach przerwy. Nowy model został skonstruowany na bazie CRF450R najnowszej generacji 17YM, wykorzystując jego silnik i zawieszenie.

Tegoroczna CRF450R (17YM) została stworzona od podstaw pod dyktando zawodników z cyklu AMA i europejskiego cyklu MX GP, oferuje 11% wzrost stosunku masy do mocy. CRF450RX jest identyczna na prawie wszystkich płaszczyznach ale posiada kilka zmian, które czynią z tego motocykla bezkompromisowe enduro.

Zawieszenie, zarówno przednie jak i tylne, jest mniej sztywne, z lżejszą kompresją i mniejszym napięciem sprężyn. Motocykl posiada standardowo 18 calowe tylne koło, stopkę boczną i 8,5 litrowy zbiornik paliwa w celu zwiększenia zasięgu.

CRF450RX_Frame Layout Comparison

Silnik CRF450RX dostarcza moc i moment obrotowy mniej agresywnie niż w CRF450R dzięki innym mapom zapłonu aby w lepszy sposób dostosować trakcję do różnych nawierzchni. Podobnie jak w CRF450R, przełącznik map daje trzy możliwości: 1- płynna praca w pełnym zakresie; 2- poziom średni daje doskonałe wyczucie manetki gazu; 3- poziom agresywny, pełna moc w całym zakresie, Elektryczny starter jest w standardzie.

Informacja prasowa i specyfikacje CRF450RX [pdf].

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl