Brutus 2013 – ni to motocykl, ni to quad
Piotr Jędrzejak
21 listopada 2012

Potraficie wyobrazić sobie połączenie quada i motocykla? Albo odpowiedzieć na pytanie, jak wygląda motocyklowa wersja SUVa?

Brutus na pewno Wam w tym pomoże. Twórcą tego „pojazdu” jest Alessandro Tartarini – syn założyciela włoskiego Italjeta, jednocześnie projektant nowoczesnej Lambretty i naprawdę ciężko nam sobie wyobrazić, jaka idea mu przyświecała.

Brutus ma potężny, jednocylindrowy silnik 750 ccm chłodzony cieczą, który produkuje 45 KM, a napędzany jest za pośrednictwem łańcucha oraz automatycznej skrzyni CVT z opcją biegu wstecznego oraz wolnego – terenowego. Wielka Stopa stoi na 14-calowych felgach, a opony mają szerokość przekraczającą 20 centymetrów z przodu oraz ponad 25 cm z tyłu. Szkoda, że napędzane jest tylko tylne koło… Nie znamy też wagi Brutusa, ale można strzelać w okolice 200 kilogramów.

Jeżeli Brutus wydaje Wam się absurdalny, to wiedzcie, że projekt zakłada też wersję z wózkiem bocznym, strażacką oraz przerobioną na skuter śnieżny. Powiecie, że to niemożliwe, że to tylko projekt koncepcyjny? Błąd! Brutus został zaprezentowany na minionych targach EICMA 2012, a do sprzedaży ma wejść wiosną 2013!

Przyznajcie, czy patrząc na ten sympatyczny motocyklo-SUV-quad, nie chcielibyście pojechać nim gdzieś w las?

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły