„Sekundę szybszy na torze, ponad 10 kg lżejszy oraz łatwiejszy w kontroli” – taki ma być nowy S1000RR.
Po 10 latach od premiery, dziś BMW prezentuje zupełnie nową wersję legendarnego już S1000RR. Nowy model ma moc zwiększoną o 6 KM do poziomu 207 KM, a przy okazji motocykl schudł do 197 kg lub 193,5 kg w sportowej opcji M Package. Na torze nowy model ma być przynajmniej o sekundę szybszy, oferując przy tym łatwiejsze prowadzenie.
Spośród najważniejszych nowości warto odnotować pełne oświetlenie LED, ekran TFT 6,5″, czy przekonstruowany silnik. Posiada technologię BMW ShiftCam (czyli system regulacji poziomu i czasu otwarcia zaworów dolotowych, co zapewnia jednocześnie większą moc oraz szerszy zakres użytecznych obrotów) a sam w sobie schudł o 4 kg. Nowy wydech również waży o 1,3 kg mniej.
Rama została skonstruowana od nowa, zapewniając lepszą ergonomię a także poprawione przenoszenie obciążeń. Tylne zawieszenie pracuje w nowym systemie dźwigienek Full Floater Pro. Na pokładzie jest także nowa generacja aktywnego zawieszenia elektronicznego Dynamic Damping Control.
W standardzie są 4 tryby jazdy (Rain, Road, Dynamic, Race), a chętni mogą odblokować kolejne trzy z opcją personalizacji (Race Pro 1-3). Do dyspozycji są ustawienia dynamicznej kontroli trakcji, ABSu zakrętowego i antywheelie, a także przebieg momentu obrotowego i poziom hamowania silnikiem. Z opcjami Pro przychodzi też kontrola startu oraz pit lane limiter. Na standardowym wyposażeniu jest quickshifter w górę i w dół. Systemy bezpieczeństwa obsługuje nowy, 6-osiowy czujnik przeciążeń.
Po raz pierwszy BMW będzie oferowało sportowe dodatki do S1000RR pod nazwą M-Package. Czyli zgodnie z tym, do czego jesteśmy przyzwyczajeni w przypadku sportowych samochodów BMW.
M Pakiet dla BMW S1000RR zawiera:
– Zestaw kolorystyczny Motorsport;
– Felgi z karbonu;
– Lekki akumulator;
– Zestaw podwozia z regulacją wysokości jazdy oraz regulacją punktu mocowania wahacza;
– Sportowa kanapa;
– Pro Mode.
Najważniejsze cechy nowego BMW S1000RR:
– 4 kg lżejszy, nowy silnik 4-cylindrowy, rzędowy, z BMW ShiftCam Technology dla zmiennych czasów i wysokości otwarcia zaworów dolotowych;
– Zwiększone osiągi: 207 KM przy 13 500 obr/min oraz 113 Nm przy 11 000 obr/min;
– Przynajmniej 100 Nm momentu w zakresie 5 500 – 14 500 obr/min;
– Zwiększony moment w dolnym i średnim zakresie poprawia komfort jazdy na co dzień;
– Nowe zawieszenie z nową ramą Flex Frame, w której silnik przejmuje więcej obciążenia;
– Znacząco poprawiona ergonomia dzięki Flex Frame;
– Zmodyfikowana geometria zawieszenia dla poprawienia prowadzenia i trakcji, oferuje przejrzysty feedback;
– Rozwinięta elektroniczna adaptacja tłumienia w zawieszeniu DDC dzięki nowej generacji zaworów – jako opcja dodatkowa;
– Nowe zawieszenie tylnego koła oszczędza 300 g dzięki Full Floater Pro;
– Redukcja masy o 11 – 14,5 kg przy pełnym zbiorniku do poziomu 197 kg lub 193,5 kg z M Package;
– Nowy wydech ważący 1,3 kg mniej, z przednim tłumikiem;
– Nowy, 6-osiowy czujnik;
– Rozwinięta kontrola trakcji DTC jako standard;
– DTC Wheelie Function jako standard;
– Regulowana wersja (+/-) DTC Wheelie Function jako opcja;
– Regulowane hamowanie silnikiem;
– Zakrętowy ABS Pro jako standard;
– Nowe tryby jazdy (Rain, Road, Dynamic, Race) jako standard oraz tryby Pro Mode jako opcja (3 dodatkowe tryby do indywidualnego ustawienia);
– Kontrola Startu przychodzi jako opcja razem z Pro Mode;
– Pit Lane Limiter – ogranicznik prędkości w pitach jako opcja razem z Pro Mode;
– Shift Assistant Pro, czyli quickshifter w obie strony jako standard;
– Kierunek zmiany biegów łatwy do odwrócenia;
– Elektroniczny tempomat jako opcja;
– Nowy zestaw zegarów – ekran 6,5″ z czterema trybami wyświetlania.
Dane techniczne BMW S1000RR 2019: