BMW S1000RR 2019: zupełnie nowa generacja [dane, zdjęcia, film]

- Piotr Jędrzejak

„Sekundę szybszy na torze, ponad 10 kg lżejszy oraz łatwiejszy w kontroli” – taki ma być nowy S1000RR.

Po 10 latach od premiery, dziś BMW prezentuje zupełnie nową wersję legendarnego już S1000RR. Nowy model ma moc zwiększoną o 6 KM do poziomu 207 KM, a przy okazji motocykl schudł do 197 kg lub 193,5 kg w sportowej opcji M Package. Na torze nowy model ma być przynajmniej o sekundę szybszy, oferując przy tym łatwiejsze prowadzenie.

Spośród najważniejszych nowości warto odnotować pełne oświetlenie LED, ekran TFT 6,5″, czy przekonstruowany silnik. Posiada technologię BMW ShiftCam (czyli system regulacji poziomu i czasu otwarcia zaworów dolotowych, co zapewnia jednocześnie większą moc oraz szerszy zakres użytecznych obrotów) a sam w sobie schudł o 4 kg. Nowy wydech również waży o 1,3 kg mniej.

Rama została skonstruowana od nowa, zapewniając lepszą ergonomię a także poprawione przenoszenie obciążeń. Tylne zawieszenie pracuje w nowym systemie dźwigienek Full Floater Pro. Na pokładzie jest także nowa generacja aktywnego zawieszenia elektronicznego Dynamic Damping Control.

BMW S1000RR 2019 (3)

W standardzie są 4 tryby jazdy (Rain, Road, Dynamic, Race), a chętni mogą odblokować kolejne trzy z opcją personalizacji (Race Pro 1-3). Do dyspozycji są ustawienia dynamicznej kontroli trakcji, ABSu zakrętowego i antywheelie, a także przebieg momentu obrotowego i poziom hamowania silnikiem. Z opcjami Pro przychodzi też kontrola startu oraz pit lane limiter. Na standardowym wyposażeniu jest quickshifter w górę i w dół. Systemy bezpieczeństwa obsługuje nowy, 6-osiowy czujnik przeciążeń.

BMW S1000RR 2019 (7)

Po raz pierwszy BMW będzie oferowało sportowe dodatki do S1000RR pod nazwą M-Package. Czyli zgodnie z tym, do czego jesteśmy przyzwyczajeni w przypadku sportowych samochodów BMW.

M Pakiet dla BMW S1000RR zawiera:
– Zestaw kolorystyczny Motorsport;
– Felgi z karbonu;
– Lekki akumulator;
– Zestaw podwozia z regulacją wysokości jazdy oraz regulacją punktu mocowania wahacza;
– Sportowa kanapa;
– Pro Mode.

BMW S1000RR 2019 (24)

Najważniejsze cechy nowego BMW S1000RR:
– 4 kg lżejszy, nowy silnik 4-cylindrowy, rzędowy, z BMW ShiftCam Technology dla zmiennych czasów i wysokości otwarcia zaworów dolotowych;
– Zwiększone osiągi: 207 KM przy 13 500 obr/min oraz 113 Nm przy 11 000 obr/min;
– Przynajmniej 100 Nm momentu w zakresie 5 500 – 14 500 obr/min;
– Zwiększony moment w dolnym i średnim zakresie poprawia komfort jazdy na co dzień;
– Nowe zawieszenie z nową ramą Flex Frame, w której silnik przejmuje więcej obciążenia;
– Znacząco poprawiona ergonomia dzięki Flex Frame;
– Zmodyfikowana geometria zawieszenia dla poprawienia prowadzenia i trakcji, oferuje przejrzysty feedback;
– Rozwinięta elektroniczna adaptacja tłumienia w zawieszeniu DDC dzięki nowej generacji zaworów – jako opcja dodatkowa;
– Nowe zawieszenie tylnego koła oszczędza 300 g dzięki Full Floater Pro;
– Redukcja masy o 11 – 14,5 kg przy pełnym zbiorniku do poziomu 197 kg lub 193,5 kg z M Package;
– Nowy wydech ważący 1,3 kg mniej, z przednim tłumikiem;
– Nowy, 6-osiowy czujnik;
– Rozwinięta kontrola trakcji DTC jako standard;
– DTC Wheelie Function jako standard;
– Regulowana wersja (+/-) DTC Wheelie Function jako opcja;
– Regulowane hamowanie silnikiem;
– Zakrętowy ABS Pro jako standard;
– Nowe tryby jazdy (Rain, Road, Dynamic, Race) jako standard oraz tryby Pro Mode jako opcja (3 dodatkowe tryby do indywidualnego ustawienia);
– Kontrola Startu przychodzi jako opcja razem z Pro Mode;
– Pit Lane Limiter – ogranicznik prędkości w pitach jako opcja razem z Pro Mode;
– Shift Assistant Pro, czyli quickshifter w obie strony jako standard;
– Kierunek zmiany biegów łatwy do odwrócenia;
– Elektroniczny tempomat jako opcja;
– Nowy zestaw zegarów – ekran 6,5″ z czterema trybami wyświetlania.

Dane techniczne BMW S1000RR 2019:

BMW_S_1000_RR_EN BMW_S_1000_RR_EN

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl