BMW F700GS oraz BMW F800GS – nowości 2013

- Piotr Jędrzejak

Na sezon 2013 BMW Motorrad udostępnia swoim klientom nowe wcielenia znanych i lubianych motocykli.

W ofercie znajdziemy więc F700GS (który zastępuje F650GS) oraz odnowionego F800GS. O ile osiemsetka to typowy motocykl do podróży i niezaawansowanego offroadu, to F700GS skupia się raczej na asfalcie, oferując poręczność, niskie siedzenie, uniwersalność na co dzień oraz dobry stosunek mocy do średniego spalania.

Biorąc pod uwagę nową politykę BMW nazwaną „Safety 360”, oba motocykle mają ABS w standardzie, a systemy takie jak kontrola trakcji (ASC) czy elektronicznie sterowane zawieszenie (ESA) jest w opcji. Silnik w obu sprzętach pozostaje wciąż ten sam i jest to rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 798 ccm. W F800GS osiągi pozostają niezmienione, a w F700GS zostały zwiększone – dlatego też „zwiększyła” się nazwa modelu. Teraz mały GS ma 75, zamiast 71 koni mechanicznych.

Oba GSy mają oczywiście odświeżone plastiki, nowe kolory i kilka nowych detali – zegary, kierownica, kierunkowskazy i tylna lampa. Oczywiście motocykle można obniżać dla niskich kierowców, a lista wyposażenia akcesoryjnego jest jeszcze dłuższa.

Zapoznajcie się z pełną listą zmian w F700GS i F800GS:

– Większa moc i moment obrotowy w F700Gs w porównaniu do poprzednika: 55 kW (75 KM) przy 7,300 obr/min (F 650 GS: 52 kW [71 KM] przy 7,000 obr/min);
– Najnowsza generacja dwukanałowego ABSu jako standard. F700GS dostał teraz dwie tarcze hamulcowe z przodu;
–  Automatic Stability Control, ASC, kontrola trakcji (opcja);
– Electronic Suspension Adjustment, ESA, elektroniczne zawieszenie (opcja);
– Napięcie tylnej sprężyny regulowane przez zoptymalizowane pokrętło;
– Nowe owiewki
– Nowe malowania dla F700GS: Red apple metallic, Ostra grey metallic matt oraz Glacier silver metallic;
– Nowe malowania dla F800GS: Kalamata metallic matt, Cordoba blue oraz Alpine white 3;
– Nowe przełączniki i zbiorniczek płynu z przodu;
– Nowe  mocowania kierownicy w F700GS;
– Kokpit z nowym prędkościomierzem i obrotomierzem oraz rozszerzonymi informacjami;
– Nowa owiewka dla F700GS;
– Dymione kierunkowskazy oraz tylna lampa LED;
– Obniżone zawieszenie w F800GS (opcja);
– Redukcja mocy w F700GS do 35 kW, 48 KM (opcja);
– Zmieniana mapa silnika dla zwykłego paliwa (RON 91) (opcja);
– Komfortowa kanapa (opcja);
– Mocowanie do kufra Vario (opcja);
– Pakiet komfort: komputer pokładowy, podgrzewane manetki, mocowanie kufra, podstawka centrala (opcja);
– Pakiet bezpieczeństwa dla F800GS: ASC i ESA (opcja);
– Pakiet bezpieczeństwa dla F700GS: ASC, ESA i RDC (opcja);
– Zewnętrzny reflektor LED dla F800GS (opcja);
– Szerokie podnóżki enduro (opcja).

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl