Skutery znajdują się w ofercie BMW już od 2011 roku, kiedy to pojawiły się prestiżowe modele maxiskuterów: C600 Sport oraz C650 GT. Teraz BMW stawia kolejny krok w segmencie skuterów – na targach Eicma zaprezentowano C 400 X, skuter o średnich rozmiarach.
C 400 X jest skuterem z segmentu premium, jednak został dopasowany do użytku w miejskiej dżungli. Jego owiewka trochę przypomina linię GSów, a można go dodatkowo wyposażyć w system gmoli, aby pomiędzy samochodami przeciskać się dosłownie na łokcie. C400X wygląda dobrze i sprawia wrażenie twardego zawodnika. Wyposażenie stoi na wysokim i nowoczesnym poziomie. Oświetlenie to w pełni system LED. Funkcję zegarów pełni kolorowy ekran TFT o przekątnej 6,5 cala (dostępny jest w opcji), a wtedy dostępne są wszelkie możliwości łączenia się z urządzeniami mobilnymi, obsługa muzyki czy nawigacji. Owiewki mają zapewniać idealną ochronę przed wiatrem, a pod kanapą zmieszczą się dwa kaski.
Za napęd odpowiada nowy, jednocylindrowy silnik o pojemności 350 ccm i mocy 34 KM oraz bezstopniowa skrzynia CVT. Nie zabrakło kontroli trakcji. Rama to stalowa konstrukcja kratownicowa. Z przodu pracuje klasyczny widelec bez regulacji, a z tyłu znalazły się dwa amortyzatory z regulacją wstępnego naprężenia sprężyny. Koła mają 15″ z przodu i 14″ z tyłu. Układ hamulcowy to dwa 4-tłoczkowe zaciski na tarczach 265 mm z przodu. C400X mieści 12,8 litrów paliwa i waży 204 kg w stanie gotowym do jazdy.
Poniżej znajdziecie dane techniczne, a po szczegółowe informacje zapraszamy do informacji prasowej.