2014 Yamaha YZF-R125: jeszcze bardziej sportowa! [dane techniczne i zdjęcia]

- Piotr Jędrzejak

To tutaj zaczyna się seria R. Mniej więcej taki hasło znaleźliśmy gdzieś przy R125 i trzeba przyznać, że teraz pasuje ono bardziej, niż kiedykolwiek.

Na rok 2014 nowa jest między innymi przednia owiewka. Tak samo jak w R6, wlot powierza znalazł się pomiędzy reflektorami, a wygląd jest mega agresywny. Do tego przedni błotnik jest teraz imitacją karbonu, co jeszcze bardziej dodaje charakteru. Pozostałe Akcja na Yamaha YZF-R125 2014 (1)zmiany estetyczne, to odnowiony tłumik, nowy uchwyt tablicy rejestracyjnej oraz nowa lampa tylna. Dla poprawy wyglądu i funkcjonalności, dźwignia tylnego hamulca, dźwignia zmiany biegów oraz uchwyty podnóżków pasażera wykonane zostały z aluminium.

Yamaha chwali się też nowiutkimi, wypasionymi zegarami. Cyfrowy wyświetlacz podzielony jest na 3 części ze  znajdującym się w środku, efektownym obrotomierzem. Jest też shift light, ale wygląda na to, że zabrakło wyświetlacza aktualnego biegu. Poza tym znalazło się sporo innych funkcji. Oczywiście temperatura silnika,2015 YZF-R125 Yamaha statyka (2) poziom paliwa, przejechane kilometry i zegarek, a do tego funkcje maksymalnej i średniej prędkości oraz dane dotyczące spalania.

Najważniejsze są jednak zmiany w podwoziu. Przedni widelec jest zupełnie nowy, odwrócony typu USD. Jego średnica to 41 mm i jak zapewnia Yamaha, jest sztywniejszy i ma gwarantować większą stabilność oraz lepsze wyczucie przedniego koła. Przy okazji nowe są też półki przedniego zawieszenia i trzeba przyznać, że wyglądają bajerancko. W tylnym zawieszeniu przekonstruowany został system dźwigienek, co ma oferować lepszy komfort dla kierowcy i pasażera. Masa motocykla wzrosła o niewiele znaczące 2 kg i wynosi teraz 140 kg ze wszystkimi płynami.

Hamulce teraz też jeszcze bardziej pasują do serii R. Z przodu znalazł się zacisk montowany radialnie i pracujący na nowej, pływającej tarczy. Jej średnica to wciąż 292 mm, ale teraz ma zapewniać jeszcze lepszą siłę i wyczucie 2015 YZF-R125 Yamaha statyka (4)hamowania. Kolejne nawiązanie do serii R to nowe, lekki felgi ze smukłymi ramionami w kształcie litery Y.

Sam silnik to wciąż ta sama jednostka jednocylindrowa, czterosuwowa. Ma chłodzenie cieczą, 124,7 cm3 pojemności skokowej oraz 15 KM i 12,4 Nm. Na nowo zaprojektowany został natomiast system wtrysku paliwa, dzięki czemu spalanie spadło o około 11%.

YZF-R125 dostępna będzie w 3 wersjach kolorystycznych: Mat Grey, Anodized Red oraz Race Blu.

Akcja na Yamaha YZF-R125 2014 (4)

Yamaha YZF-R125 – dane techniczne:

Silnik
Typ silnikaJednocylindrowy, Chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy
Pojemność124.7 cm3
Średnica x skok tłoka52,0 mm x 58,6 mm
Stopień sprężania11,2 : 1
Moc maksymalna11,0 kW (15,0KM) @ 9,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy12,4 Nm (1,25 kg-m) @ 8,000 obr./min
Układ smarowaniaMokra miska olejowa
GaźnikUkład elektronicznego wtrysku paliwa
Typ sprzęgłaMokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową
Układ zapłonuTCI (cyfrowy)
Układ rozrusznikaElektryczny
Skrzynia biegówZ kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowyŁańcuch
Podwozie
RamaStalowa, Deltabox
Układ przedniego zawieszeniaUpside-down, teleskopowy, Ø 41 mm
Skok przedniego zawieszenia130 mm
Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy25º
Wyprzedzenie89 mm
Układ tylnego zawieszeniaPojedynczy amortyzator z wahaczem, z regulacją napięcia
Skok tylnego zawieszenia114 mm
Hamulec przedniHydrauliczny jednotarczowy, Ø 292 mm
Hamulec tylnyHydrauliczny jednotarczowy, Ø 230 mm
Opona przednia100/80-17 M/C
Opona tylna130/70-17 M/C
Wymiary
Długość całkowita1,955 mm
Szerokość całkowita680 mm
Wysokość całkowita1,065 mm
Wysokość siodełka825 mm
Rozstaw kół1,355 mm
Minimalny prześwit155 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)140 kg
Pojemność zbiornika paliwa11.5 litra
Pojemność zbiornika oleju1.15 litra

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl