Jedną z nowinek na sezon 2014 jest odświeżone Kawasaki Z1000SX 2014, które jeszcze niedawno było jedynie plotką.
Jego nowa wersja została właśnie oficjalnie potwierdzona i jak twierdzi producent, nowy model charakteryzuje się wieloma praktycznymi rozwiązaniami oraz zaawansowaną technologią zastosowaną w zmodernizowanym motocyklu.
Najważniejszą cechą nowego Z1000SX są zintegrowane kufry. Ich pojemność to 28 litrów każdy i podobno mieszczą kask integralny. Poza tym są obsługiwane jednym kluczykiem oraz są całkiem kompaktowe – z kuframi motocykl ma szerokość 925 mm. Po odpięciu kufrów, linia motocykla nie jest zaburzona dzięki nowatorskim mocowaniom.
Na pokładzie znalazło się też sporo elektroniki, w tym kontrola trakcji KTRC. Posiada trzy tryby pracy: sportowy, na śliskiej nawierzchni i z pasażerem, a w połączeniu z trybami sterowania mocą silnika można osiągnąć 7 różnych sposobów pracy motocykla. Zawieszenie Z1000SX jest w pełni regulowane z łatwym dostępem do tylnego amortyzatora. Radialnie montowane zaciski hamulcowe dostarcza Tokico, a w opcji dostępny jest też ABS.
Yasushi Kawakami, Dyrektor Zarządzający Kawasaki Motors Europe, powiedział o najświeższej wersji Kawasaki Z1000SX:
„Swoją wszechstronnością nowy Z1000SX zjednał sobie fanów zarówno motocykli sportowych jak i turystycznych. Jestem przekonany, że szeroki wachlarz ulepszeń przygotowanych na nadchodzący sezon umocni pozycję tego modelu w segmencie sports/touring.”
Z1000SX 2014 w akcji:
Szczegóły dotyczące Z1000SX 2014: