Nowe opony Michelina – czy producenci opon robią nas „w konia”? Sprawdź co wiemy!

- MotoRmania

Potencjał opon na testach prasowych często wydaje się być inny od egzemplarzy sprzedażowych.

Michelin właśnie pokazał swoje nowe drogowe i torowe opony na 2020 – od slicków bez homologacji drogowej po całoroczne gumy na każdą okazję. Oczywiście z nowym wzorem bieżnika ( nie, nie w przypadku slicków)..

Michelin Power 5 jest przeznaczony dla tych, którzy jeżdżą bardzo szybko po drodze i chcieliby mieć dobrą przyczepność w każdych warunkach ( niezły opis Michelina  – jest tam ktoś kto nie chciałby mieć dobrej przyczepności w każdych warunkach?).

michelin-power-gp

Mamy też model Power GP czyli propozycję dla tych, którzy chcieliby mieć dobrą przyczepność na drodze, ale czasem jeżdżą też po torze – i chcieliby mieć jeszcze dobrą przyczepność tam. Następnie w hierarchii mamy Power Cup – ten zestaw opon jest głównie do jazdy na torze, ale ma homologację drogową. Czyli możecie podjechać na track day i wrócić do domu na kołach .  Jeżeli macie przyczepkę lub samochód i nie musicie jechać na track day na kołach no to już wtedy możecie sobie „zanabyć” Power Slicka, który naturalnie powinien zapewnić jeszcze więcej przyczepności na torze.

michelin-commander-3

Dla osób bez sportowych planów na przyszłość Michelin wprowadził też nowe opony touringowe : Comender III Cruiser, Commander III Touring…  Mają mieć zwiększone zasięgi – to pewnie dla tego, że Michelin chce sprzedawać mniej opon i skupić się na przyznawaniu gwiazdek restauracjom  :)..

Przepraszamy za sarkastyczny ton tej notatki prasowej, ale w latach 2007 – 2016 skorzystaliśmy z wielu zaproszeń na testy premierowe opon różnych producentów ( akurat nie dotyczy Michelina). Straciliśmy zainteresowanie w momencie kiedy bardzo często okazywało się, iż mamy zupełnie inne odczucia z prezentacji w porównaniu z jazdą na takiej samej oponie później.

Mniej więcej w latach 2014-2016 na wszystkich prezentacjach prasowych opon drogowych, odbywających się ( nie wiedzieć czemu) na torze prosiliśmy o możliwość zakupu używanych opon prasowych, na których jeździliśmy. Były zużyte i odstawione „do wyrzucenia” – chcieliśmy je wziąć, dostać, kupić. Krótko mówiąc – nie udało się nam NIGDY wyjść z testowaną oponą poza bramę toru. Proponowano nam dosłanie nowego kompletu w Polsce argumentując, że zużyte na teście opony muszą być jeszcze przebadane..  Temat zaczął nas intrygować od momentu kiedy lata temu pialiśmy pieśni pochwalne na temat  opony BT-016, którą testowaliśmy na teście prasowym  w Jerez – na torze, a model był przecież zwykłą oponą drogową.

Zrobiliśmy na niej czas okrążenia (na drogowym GSX-R 600) wynoszący 1min 51 sekund – to jest całkiem szybko. Kiedy na wiosnę wyjechaliśmy na takiej oponie na drogę okazało się, że przyczepność wydaje się znacznie odbiegać od tej z testu prasowego. Wtedy zaczęliśmy naszą misję prób zabrania opon z testu prasowego do domu – nigdy nam ich nie udostępniono ( sytuacja dotyczy opon drogowych, których testy prasowe były zorganizowana na torach).

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl