Kawasaki zgłasza nowe patenty dla silników.

- MotoRmania

Bezpośredni wtrysk paliwa staje się już normą dla silników samochodowych, które muszą przekroczyć surowe limity emisji Euro 6 i nie minie dużo czasu, zanim ta sama technologia zostanie zastosowana w motocyklach.

 

audi dual injection

Na rysunku powyżej widzicie system z Audi, który działa na zasadzie jaką chce wprowadzić Kawasaki. Opublikowano wnioski patentowe pokazujące, że Kawasaki pracuje również nad takim właśnie rozwiązaniem z wtryskiem bezpośrednim. Tym razem czterocylindrowy silnik z doładowaniem zastosowany w H2 jest jednostką doświadczalną dla systemu. Zamiast zamiany hurtowej na bezpośredni wtrysk paliwa, intencją Kawasaki jest połączenie technologii z tradycyjnym wtryskiem paliwa w porcie, aby uzyskać to, co najlepsze z obu światów.
Bezpośredni wtrysk paliwa nie jest nowym pomysłem, ale jak dotąd nie przeszczepiono go do motocykli. Zwykle motocykle z wtryskiem paliwa stosują wtrysk „portowy”, w którym paliwo jest wtryskiwane do portu dolotowego przed zaworem dolotowym, ale za przepustnicą. Oznacza to, że paliwo i powietrze zaczynają się mieszać przed wejściem do komory spalania, co daje mnóstwo czasu na rozpylenie paliwa i dokładne połączenie z powietrzem wlotowym przed zapłonem.

Bezpośredni wtrysk paliwa działa inaczej. Jak sama nazwa wskazuje, wciska benzynę bezpośrednio do komory spalania. Oba systemy mają zalety i wady, a plan Kawasaki polega zapewne na zmaksymalizowaniu zalet i wyeliminowaniu wad.  Największym zyskiem nowego silnika będzie spełnienie nowych restrykcyjnych norm emisji spalin – być może z zachowaniem wysokich mocy.

Nowy patent Kawasaki pokazuje połączony system bezpośredniego wtrysku z portem, dopasowany zarówno do czterocylindrowego silnika z doładowaniem, podobnym do konstrukcji Ninja H2, jak i czterech wolnossących, takich jak Ninja ZX-10R. Oba typy silnika mogą odnieść korzyści, ale silnik z doładowaniem jest w stanie uzyskać jak najwięcej z bezpośredniego wtrysku, umożliwiając wzrost mocy bez zwiększania ryzyka uszkodzenia silnika.

Firma rozwiązuje problem wysokiego ciśnienia paliwa potrzebnego do części układu z bezpośrednim wtryskiem, dodając do układu mechaniczną pompę paliwa napędzaną przez wałek rozrządu zaworów wylotowych.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl