Od ponad roku nie można kupić nowej Suzuki Hayabusa w Europie po tym, jak legendarny hiperbike nie spełnił Euro4 – wkrótce nowy model.
W ostatnich miesiącach kilka wniosków patentowych Suzuki ujawniło nieco szczegółów dotyczących nowej „Hayki”. Nie będzie całkowicie nową konstrukcją. Wygląda na to, że ogólny układ silnika przetrwa, co pomaga obniżyć koszty prac rozwojowych i jest ważnym nawiązaniem do legendarnych poprzedników.
Wiarygodne źródła w Japonii podają, że pojemność zostanie zwiększona do około 1440 cm3 co jest typowym zabiegiem służącym utrzymaniu mocy przy jednoczesnym sprostaniu normą emisji spalin. Moc prawdopodobnie pozostanie na poziomie około 200 KM, ale dodatkowe centymetry sześcienne przyniosą wzrost momentu obrotowego.
Wśród nowych patentów znajdują się elementy specyficzne dla ograniczenia emisji, w tym kanister węglowy do filtrowania oparów paliwa i do przeprojektowanego układu wydechowego z powiększonym kolektorem, w którym ukrywają się dwa katalizatory.
Możemy również zobaczyć nową ramę z cieńszymi elementami konstrukcji. Spodziewajcie się nowej Hayabusy jesienią w Mediolanie.